Tarkett gulv løfter sig

Hey guys and girls

Jeg har et issue på jobbet som jeg ikke lige kan greje. Har lavet gulv i en lejlighed. Først undergulv med strøer og gulvspån til varmeslanger. Så trinlydsdæmp og 14 mm ask tarkett klikgulv
Det akklimatiserede i 4-5 dage. Blev så lagt og så fint ud. 14 dage efter har det rejst sig flere steder. Rigtig mange steder. Jeg har tjekket fugen ved væggene og det så fint ud. Et sted, i en gang måtte jeg pille gulvet op og når jeg holdt en loddestok var det 2 cm på midten, så meget buede gulvbrættet.
Gulvet er et ask på en bund af x finer og der har efter jeg lagde gulvet været malet som har spartlet og jeg tænker om det kan være pga spartel???
Hvad tænker i? Og kan jeg løse det?
Gulv varme har ikke været sat til og er det stadig ikke
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal lige forstå dig ret. 

Har du spartlet og malet gulvet umiddelbart efter det var lagt?
Hov nej det var en skrivefejl. Der har været en maler efterfølgende og spartlet vægge😅
Der er ret meget fugt i spartel og maling, naturligvis. Om det kan være en årsag ved jeg ikke. Har du ikke en kon-kollega du kan få ud at kigge på det?
Er der skåret nok af gulvet ud mod vægge (så det har plads til at bevæge sig - trække/strække afhængig af fugtniveau og varme)?
Hvis du kan tage fodlister af og tjekke om gulvet støder mod væggen kan det også være svaret på hvorfor det buler.
Jeg er ret sikker på at fejlen er som Sumsar påpeger.

Fjern alle fodpaneler og tunge genstande. Undersøg om der er tilstrækkelig plads til ekspansion. Hvis ikke, skal det fikses og vent et par uger for at se om det hjælper inden fodpaneler genmonteres. 
Annonce
Der skrives jo at der er luft ved vægge.
Muligvis, men forkert afstand til faste bygningsdele er stadig den hoved mistænkte.
Fuldstændig korrekt men hvis der er luft efter at gulvet har hævet sig tænker jeg ikke det er synderen 
... og det er der desværre kun én måde at få undersøgt - fjern alle fodpaneler.  
Der står jo stadig at det er undersøgt.!!
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også