Hul i væggen

Hej. 
Jeg står med et problem, at ​der er kommet hul i min væg, den er hul inden bagved til den ​anden sidde, hvordan vil jeg kunne reparere det bedst?
Jeg har læst lidt på den men jeg står og ikke lige helt kan regne ud hvordan jeg ​gær ang spartel når der ikke er noget at spartle på
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at lave hullet i væggen om til et regulært firkantet hul. Derefter finder du en træplade eller et bræt som kan listes ind i hullet, og skrues fast i gipspladen i begge sider. Så skal du finde en stump gipsplade i den rigtige tykkelse, skære den til, så den passer til hullet, og skrue den fast til træpladen i hullet. Husk lige at skære kanterne af forsiden på “hul” og “lap”, så du kan få plads til lidt spartelmasse.

Søren O
Mange tak for ​hurtigt svarer!
Den træliste som kan komme ind skal du have en lang skrue sat i ca. 1/3 fra den ene ende. Dels som håndtag når den skal listes ind og dels for at fastholde når skruer komme igennem gips pladen over on under hullet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også