Hej LDS,
Jeg er nået til det sted i min renovering at jeg har fjernet alle de gamle indervægge og det gamle gulv (strøer med 50mm rockwool), så det eneste jeg har tilbage er 150m2 betondæk.
Med 2,46m til forskallingsbrædderne fra betondækket, så har jeg ikke så meget plads, hvis jeg gerne vil være omkring de 2,30m til loft når jeg er færdig med gulvet.
Jeg er så nået til en hjernevrider af en ubeslutsomhed.. Jeg har læst TRÆfakta 12 Lette terrændæk igennem flere gange, og først besluttet mig for at udføre gulvet uden at bryde betondækket op og bygge det op som jeg har lavet en tegning af.
Jeg har så yderligere ligget søvnløs iforhold til rørføring af gulvarmeslanger og brugsvand på så lidt plads, at jeg er begyndt at overveje at banke betondækket op, og så tænkt mig at bygge det op som på den anden tegning jeg har vedhæftet. Jeg er dog meget itvivl til korrekt udførelse af skillevæggene. Har forsøgt at rådføre ChatGPT med alt info jeg havde i forhold til vægt, tryklast, punktlast, osv. og den siger god for det... meeen vil gerne selvfølgelig være helt sikker.
Jeg ville gerne høre herinde om der nogen eksperter der kan bekræfte/afkræfte løsningerne, komme med alternativer (som ikke involvere jeg støber op. da jeg gerne vil have hurtig regulerende gulvvarme ) eller tips & tricks til udførelse af løsningerne
Tusind tak på forhånd!