Hul mellem væg og loft

Hej,

Jeg har pillet loftlisterne ned i et værelse hvor jeg gerne vil have glatte lofter. Jeg kan ikke rigtig beslutte mig om det kan lade sig gøre at fuldspartle de gamle 60x40 gipsonit plader der sidder der i forvejen eller om jeg skal smække helt nye gipsplader op og om 1 lag kan gøre det.
Mit første udfordring er dog at jeg har huller flere steder der skaber mellemrum loft og væg. Det er specielt slemt langs den ene væg.
En løsning er vel at trække nye gipsplader helt ned under men jeg vil helst ikke miste for meget i højen og jeg tror heller ikke at det ville kunne dækkes, selv med to lag.
Den nemme ville være nye loftlister men vil jeg meget gerne undgå da jeg ikke synes det er pænt.
Nogen der lignende erfaringer med at lukke sådanne huller og/eller fuldspartle ovenpå gammelt loft?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har gjort det et par gange med et lag, fungerer fint. Det eneste du skal have styr på er placering af forskalling. Inden du sætter det nye lag gips op kan du trække de gamle op på plads med et par skruer. 
Alternativt pille de gamle gipsfliser ned og genbruge forskalling som den er.
Iøvrigt glimrende mulighed for at få lavet en tæt dampspærre og evt forbedret isoleringen. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også