Udskift af batteri i Exodraft Xzense

Det handler ikke helt om en computer, men om styreenheden til min Exodraft Xzense (til at lave sug i skorsten). Det nuværende batteri er 4-5 år gammelt og er “hævet” op så kassen åbner sig. Virker dog stadig.
Jeg vil sætte nyt batteri i fordi selve enheden koster ca 4000 kr (!) som ny.

Hér er de spec jeg kan aflæse:
904060HC Li-Po battery
3.7V / 2500mAh 9.25Wh.

Efter en hurtig søgning kan jeg finde tilsvarende, MEN tilslutningen til “printboardet”: Er det blot det lille stik med rød og sort ledning?
Dvs jeg lister det gamle batteri ud (det er limet), sætter nyt (samme fysiske størrelse) og sætter stikket i samme sted.

Er der nogen faldgruber jeg skal undgå? Eller andet at være opmærksom på?

VH 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det må være fremgangs måden. 
Man må gå ud fra at den røde ledning er plus, så du må nærstudere print ved stikket om der ikke står et plus. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Den type batteristik har normalt en "tab" så det ikke kan vendes forkert.

Tak for input. Fandt et batteri med samme specs hos elektroshoppen.dk, pris 200 kr!

Kan en varmepistol blødgøre (uden at smelte resten!) den hvidlige lim batteriet er monteret med?
Det ville jeg ikke gøre, det bliver for varmt til resten. Du er nok nødt til at skære den fri.

Testede forsigtigt med varm luft, og limen bliver ikke blødere af det. Så har fjernet lidt af kassen og prøver at pille limen ud med skruetrækker og tang. Er lidt bange for at lave hul i batteriet da jeg har læst at indholdet ætser. 
Annonce
Ætser gør det ikke, men det kan bryde i brand hvis man er uheldig.

LiPo batterier er meget sværere at antænde end Li-ion.
Bare fjern det gamle batteri - ellers forbind direkte det nye batteri via en forlængerledning.
Meget standhaftig lim, men det kom ud uden lækage el lign.
Nu afventer jeg det nye bat. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis