Expansions overløb

Hej med jer. Har problemer med at det bliver ved med at løbe vand ud af overløbet fra expansions beholderen. 
Alt fungerer ellers som det skal, nogen der har prøvet det før.
Det er pillefyr.

Mvh Fabii 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan meget let være din varmtvandsbeholder der er tæret, og blevet utæt mellem hedeflade og vandbeholder. Prøv at lukke for brugsvandsforsyningen til varmtvandsbeholderen og se om overløbet ikke stopper.

Søren O
Det prøver jeg 👍

Er det din overtryksventil - den er typisk 3/4 tommer og lavet af messing og med blå plastikhætte.

Har lukket af for varme tilgang fra pillefyret og så stoppede det 😃.

😔 Men shit så er det ny varmevandsbeholder.

Jeg kender ikke så meget til varmesystemer med fyr. Så jeg spørger af nysgerrighed. Hvor meget tryk er der på det primære kredsløb? Det må være en del, hvis en utæthed i varmtvandsbeholderen er nok til at udløse sikkerhedsventilen i varmtvandsbeholderen. 
Annonce
Intern utæthed i vvb. udløser sikkerhedsventil i kedelkreds 

Intern utæthed i vvb. udløser sikkerhedsventil i kedelkreds 

Det virker mere logisk. Jeg vil forvente at vandværksvandet har er højere tryk under normale forhold end kedelkredsen. 

Ud fra trådstarters første indlæg vil jeg tro at det er en “åben” ekspansionsbeholder. Den skal have et overløb så evt. overskydende vand kan slippe væk (der er ingen sikkerhedsventil). I sådan et anlæg er anlægstrykket meget lavt, typisk max. 2 mvs. på den højest placerede radiator.

Søren O
Ja det er åben expansion.
Mvh Mikael 

Mange tak for hjælpen allesammen.
Har bestilt ny varmevandsbeholder.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere