Fjernelse af bidet

Hej Alle, 
Bidet og toilet er gået i stykker. Vi vil sætte nyt toilet op, men ikke nyt bidet. Vil også gerne vente et par med at ordne gulv/væg så er der nogle foreslag til hvordan man fjerner/minimere det der står tilbage efter vi har fjernet bidet? Der er et afløbsrør der stikker op af gulvet og vandrør der stikker ud af væggen. 

På forhånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan montere en “afløbsprop” i gulvet. Proppen fylder 3-5 mm. i højden, men så skal du ikke røre noget i gulvet.
Rørene i væggen ser ud til at være samlet med en muffe nogle få cm. fra væggen. Udskift mufferne med slutmuffer.

Søren O
Tak. 

Nogle foreslag til hvordan man får det "helt væk" så de ikke stikker ud, men flugter med gulvet/væggen - uden at skulle bryde gulv/væg op. 
Nilhaner og mellemstykke kan skrues af og en prop/skutmuffe sættes på, vand afbrydes på hovedhanen først, du skal udover 2 propper bruge enten noget pakgarn og salve, eller teflontape.
Det ligner og plejer at være 1/2-tomme rør i væggen, så du kan ssv bruge denne.

Ligeledes kan der i afløb installeres en prop, men der er du nødt til lige at måle indvendig/udvendig diameter for at se om der kan fås noget til den galvaniserede profil, kan ikke rigtig se om det er en overgangsprofil der går ned i noget andet.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Gør som Søren O foreslår, og gå så i Ikea og find et møbel / taburet ell lign, som skjuler resten.

Venlig hilsen
Knud
Vivilde skrev den 03-11-2025 15:14:26

Tak. 

Nogle foreslag til hvordan man får det "helt væk" så de ikke stikker ud, men flugter med gulvet/væggen - uden at skulle bryde gulv/væg op. 

Nå det kom mens jeg skrev det andet.

Det er vanskeligt at se hvad der kan lade sig gøre ift at få det mere plan med underlaget. Nogen gange er der bare et rør med en bøjning, andre gange en vægdåse.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Rørene bør blændes af hvor de er tilsluttet, da der ikke må være "døde rør" hvilket kan give risiko, for der dannes bakterier i det stillestående vand, som jo har ca. samme temperatur som der er i huset.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis