Hvordan får man ensfarvet gulvet?

Halløj.

Jeg har fjernet det gamle toilet og er gang med at lave væghængt.

Er der nogen, der har nogle fif til at få samme farvenuancer tilbage i den del af gulvet hvor den gamle toiletkumme har dækket gulvet? Gulvet er Alta-skifer. Jeg har været i gang med acetone (til silikonen), samt vand og sæbe.

Skal man bare leve med det?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et flot gulv!
Under det gamle toilet er det jo nok tættere på den originale farve fordi der ingen slid eller skidt har kunne komme derind, bemærker især farveforskellen på fugerne, dem udenfor er helt brunlige.
Der skal en art grundig rensning med egnet kemi til på alt det andet rundt om + et par gange skiferolie for at reimprægnere det.
Uden at være ekspert kunne en mulig rens bestå af at fugte fugerne så de ikke er sugende, smøre et lag brun sæbe på det hele + afdækning med plast i nogle timer inden grundig afvaskning med skurebørste og rigeligt vand. Brun sæbe pga det er basisk og derfor ikke bør skade fugerne, men panelet må endelig rette mig hvis jeg tager fejl.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Brun sæbe som BOFH nævner er det sikreste - også på fugerne. Resten er knofedt. Disse børster til en boremaskine er en stor hjælp. De fås hos jem&fusk.

Super, tak for svar 😀. Behandling med brun sæbe, er det ufortyndet?
Ufortyndet brun sæbe er helt fint. Lad det virke et stykke tid. Resten er knofedt som du overlader til de viste børster.  
Hvis det er organisk material, så er Klorin godt til at oxidere det væk.
Prøv evt. med en dråbe oven på en fuge og oven på et stykke flise.
Jeg er ret sikker på at både de viste fliser og fugerne er af uorganiske materialer.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis