Dobbelt afbryder

Hej

Jeg er ved at skifte stikkontakter i mit hus men er rendt ind i et problem som jeg ikke lige kan google mig ud af.

Jeg skal have monteret dobbelt afbryder. Men har et par spørgsmål.

1. Hvordan skal dobbelt afbryderen vende. Pilene op eller ned?

2.  Hvordan får jeg ledninger op af tilslutningerne igen når jeg har slukke dem i. Har under mine forsøg rykket en ledning over for at få den ud igen. Der er ingen udløser knap på bagsiden som ved stikkontakter.  

3. De tre indgange der ikke skal bruges. Kan de bruges som samlemuffer?

Håber nogen kan hjælpe. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad os lige få termerne på plads. En stikkontakt er en kontakt, hvor du kan tilslutte f.eks. din støvsuger.
En afbryder er kontakt, du kan tænde og slukke lyset med.
Og nu til dit spørgsmål. 
Du viser en kroneafbryder (en afbryder der kan tænde to lamper). Fasen monterer du i klemmen med pil ind og tændledningerne monterer du i klemmerne med pil ud. Hvis du vil demontere ledningerne, skal du trykke på pil ud eller pil ind, afhængig af hvilken ledning, du vil have fjernet.
Normalt vendes afbryderen med pil symbolerne opad.
Hullerne uden markering har ingen forbindelse til noget. Så de kan ikke bruges som samlemuffer.

fase
Hej. Tak for svar. Men lige for at være sikker vedr. de 3x2 indgange i bunden der ikke bruges. Er godt klar over at de 3x2 indgange ikke alle har forbindelse. Men har huller ikke 2 og 2 forbindelse. Altså 3 samlemuffer i alt. 
Men har huller ikke 2 og 2 forbindelse. Altså 3 samlemuffer i alt.
Nej hullerne har ikke forbindelse til noget som helst, heller ikke indbyrdes. De kan ikke bruges som 3 samlemuffer.
Bunden med hullerne er en standard bund, der bruges til flere typer afbrydere.

fase
Ok. Tak for hjælpen 
Denne afbryder har også knapper. Pilene på forsiden sidder på hver deres knap. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis