Epoxy male gulv, er det ok

Hej
Jeg vil male mit beton gulv 
Har kørt over mit garage gulv med en gulv sliber for jævne det ud 
Det ene rum havde malet gulv - det andet er råt beton.

Kan ​jeg godt male over med gjøco 2 k vandfortyndbar epoxy, og det vil dække 100 procent ?
​Jeg vil også male op af soklen( ​den er også malet )

Farven er lys grå 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bare være sikker på at det eksisterende maling ikke ​ødelagde finish 
Det kan jeg ikke se noget problem i, hvis ellers det gamle maling sidde rordentligt fast, men husk at støvsuge grundigt så der ikke kommer skidt og møg i malingen for det vil være meget synligt på det nymalede gulv.
Vi har fået "kvarts epoxygulv" på værkstedet for mange år siden. Manden har anbefalet at drysse kvarts sand på, inden epoxy hærder, ellers bliver det meget glat når der kommer lidt vand på gulvet. 
Dvs. vores gulv var været som sandpapir, skridsikkert og det var virket fint :-)
DLG skrev den 02-11-2025 20:50:28

Vi har fået "kvarts epoxygulv" på værkstedet for mange år siden. Manden har anbefalet at drysse kvarts sand på, inden epoxy hærder, ellers bliver det meget glat når der kommer lidt vand på gulvet. 
Dvs. vores gulv var været som sandpapir, skridsikkert og det var virket fint :-)

Hvordan det - jeg blander jo hærder i malingen - skal jeg drysse det ud mellem 1 2 lag?

Det er længe siden, ca 1998,  jeg kan ikke huske arbejdsprocessen.
Jeg kan bare huske at manden har smurt epoxy på gulvet med sådan en gummiskraber/svaber og har drysset sand på som det sidste. 
Jeg kan desværre ikke huske om han har primet gulvet, eller om der har været flere lag epoxy. 
Men han har lukket alle huller og revner i gulvet først. Sand har været cirka på størrelse med sand i sandkassen, som jeg husker det. Vi har vasket gulvet hver uge og man kunne se små sorte sand prikker på overfladen. 
Sand skal sikkert ikke tildækkes helt af epoxy, ellers virker det ikke. 
Chefen har været sur på ham, fordi han har kastet sand på vores Stenhøj autolift, lige på de store gevindstænger med fedt på, men heldigvis lavt, kun ved gulvet.
Der er mange film om det på youtube, f.eks her.
https://www.youtube.com/watch?v=_0UxcBOmSLE 
Ah jeg forstår.
Ja det her ​er dog kun ​epoxy maling og ikke det tykke epoxy der rulles på
Fortynder ​1 lag med jeg tror det er ​20 procent vand ​
Men ja, væder den rå beton med en gang støvbinder først.

Må overveje om der mulighed for kvartssand eller ej.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også