Rensning af betonsokkel (havemur) hr.Bensen 25 01-11-2025 12:49 Min sokkel på havemur, ser unægtelig sørgelig ud. Vind og vejr i mange år har sat sit præg.Har googlet sokkelrens, men synes ikke rigtig der kommer noget brugbart frem.Nogen gode råd, evt med link? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12966 01-11-2025 15:02 Find noget til at fjerne flisepest, det er det mest effektive , flisepesten er de små lyse pletter, det er en slags lau. Vi prøver igen, i morgen --
BOFH 3901 8600 01-11-2025 16:16 I første omgang en ordentlig omgang med højtryksrenser, vær forsigtig med ikke at ramme sten og fuger. Derefter algefjerner i en kraftig koncentration på et tidspunkt hvor det er varmt og tørt, derefter endnu en tur med højtryksrenseren ca en uge efter./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
Rantzau 4644 01-11-2025 19:23 Flisepest er en art lav og ikke alger, så algefjerner har ingen effekt.Lav er ikke afhængig af organisk næring, men overlever i kraft af fotosyntese, så afskærmning mod sollys er mest effektivt og skånsomt mod underlaget.Brug af højtryksrenser gør overfladen ru, hvilket giver flisepest bedre betingelser.
BOFH 3901 8600 02-11-2025 15:48 Rantzau skrev den 01-11-2025 19:23:29Flisepest er en art lav og ikke alger, så algefjerner har ingen effekt.Korrekt, men der ses også tydelig algevækst som visuelt skæmmer og breder sig meget hurtigere end lav som jeg er enig i skal fjernes mekanisk.Brug af højtryksrenser gør overfladen ru, hvilket giver flisepest bedre betingelser.Rigtigt hvis man bare gør det hovedløst, men lige nøjagtig sådan et job som dette er hvor højtryksrenseren shiner rigtig fint. Snakken var en anden hvis det var oppe på murværket spørgsmålet gik./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!