Udskifte fliser badeværelse - pris?

Jeg vil gerne skifte fliser på et badeværelse. Husets eneste. Væk fra det, der ikke virker og hvor der er k3ere, og til noget syrefast istedet. En toiletvogn koster 6k pr måned siger en ven.

Hvad skal jeg forvente det tager af tid for en murer at sætte fliser op på et badeværelse (8m2 gulv, 5m2 væg i niche). Ensidigt dræn i niche med unidrain, hvis jeg klargør alt (banker op / ned, pudser op hvor nødvendigt, evt selv vådrumssikrer). Og hvis jeg gør det selv, hvad skal jeg forvente af dage ift tørretider mv?

(Kan ikke skaffe ens fliser med dem vi har nu og nu er en knækket. Dertil er fugerne utætte og fliserne sat ujævnt op…).

Disclaimer: jeg har set fliser op én gang hvor det lykkedes mig at få en ujævn fuge (den “faldt” 7mm henover 2 meter). Det primære for mig denne gang er at det skal være pænt, let at rengøre (kalk) og ikke kræve alverdens optørring mellem lag. 
Jeg vil gerne skifte fliser på et badeværelse.... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
johnm skrev den 31-10-2025 20:34:41

Nu er det jo ikke et samlet stykke på 13 m2 i en firkant . Hvis det skal laves rigtigt skal gulvfliser gå ind under vægfliser så den nederste skæring som følger faldet er synligt. Jeg har set meget flisearbejde som er gået hurtigt og den udførende selv syntes det ser ok ud , det er sjældent tilfældet. Din påstand om at det kan gøres på 8 timer vidner ihvertfald om en amatør. For lige at få det på det rene jeg er murer og har lavet flisearbejde i 40 år så jeg tænker jeg ved lidt om det

Så ~3 dages arbejde for en murer, som vel er 15k eller mere?

Det er det jo nok på Sjælland ,jeg ville kunne gøre det til ca. 10000 kr. der kan dog være noget kørsel at forholde sig til.
johnm skrev den 31-10-2025 21:57:14

Det er det jo nok på Sjælland ,jeg ville kunne gøre det til ca. 10000 kr. der kan dog være noget kørsel at forholde sig til.

Takker. Det giver mig noget at gå ud fra. Her kan priserne svinge helt vildt. (Har prøvet 600% forskel mellem to tilbud på noget andet. Måtte erkende at jeg åbenbart lignede en idiot for nogle)

Ofte gider håndværkere ikke at bruge tid på at udregne tilbud ud på småopgaver, så smider de bare et bud hvor de er sikre på der kan tjenes penge.
Kender man en håndværksmester man stoler på, er det som regel meget billigere at få det lavet på timeløn..

Hvad med vådrumsmembranen skal den også laves ?

Vi prøver igen, i morgen --
Den kan jeg lave selv tænker jeg 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis