Hvordan justeres

Heg har for nylig fået en VVS’er til at udskifte nogle radiatorer i huset og installere en trykdifferenceregulator på hovedrøret fra fjernvarmen. Desværre var jeg ikke hjemme, kun min kone. Jeg havde på forhånd aftalt med ham, at jeg selv ville bruge mine egne termostater, da jeg gerne vil have smarte termostater, som er forbundet til mit home automation-system. Han lod derfor de røde originale dækhætter blive siddende på de RA-N Danfoss ventiler, men jeg er næsten sikker på, at han ikke har ændret/justeret forindstillingen. Mit spørgsmål er derfor: hvordan finder jeg den korrekte forindstilling?

Derudover: hvordan skal trykdifferenceregulatoren justeres? Jeg tror, at denne allerede er indstillet, men jeg er bare nysgerrig.

Mit mål er at få den bedst mulige afkøling af vandet, da vi har direkte fjernvarme
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din trykdifferensregulator står på 15 kpa. Det svarer til 1,5 m vs. Du kan sikkert godt regulere trykdifferensen ned til 10 kpa, svarende til 1,0 m vs. 1,0 m vs er hvad Danfoss angiver til deres ventiler. 

Hermed indstillingsskema fra Danfoss

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis