lim til gipsplade witiaw 83 30-10-2025 21:49 Hvor kan jeg købe gipslim i en fysisk butik?Hvad anbefaler du til limning af gipsplader på væggen? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
BOFH 3947 8600 30-10-2025 22:01 Til at lime gips op imod hvilken slags væg?? I udgangspunktet kan en alm montagelim bruges til det meste, eg https://www.harald-nyborg.dk/pattex-monteringslim-300-ml/BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
Rantzau 4755 2970 30-10-2025 22:04 Almindelig fliseklæb fordelt med en tandspartel er helt fint. Fliseklæb fås hos enhver byggepuscher. NoMoreNail er også velegnet.
witiaw Trådstarter 83 30-10-2025 22:11 Gipspladerne skal limes fast på murstensvæggen.Monteringslim er udelukket på grund af prisen.Jeg læste, at man skal bruge en gipslim, såsom Knauf Perlix.Desværre kan jeg ikke finde noget lignende i en fysisk butik.
je_ns 13067 30-10-2025 23:09 Jeg limede fermacelplader på i et rum med dårlige indervægge af gasbeton.Tænker ikke almindelige gipsplader, med papir overflade vil være velegnede.Fermacell anbefalede hurtigtørrende fliselim, enten Lip eller Alfix, så når de anbefalede produkter af andre fabrikater lyder det jo ret troværdigt.De nævnte at det var vigtigt at fliselimen var hurtighærdende, da der ellers kunne være en risiko for at pladerne ville krumme, så jeg fulgte deres anbefaling, der er dog nogle der bruger den almindelige og billigere fliselim, men jeg ville ikke tage chancen.Jeg fuldlimede pladerne, og brugte en tandspartel til at fordele limen.Man kan også bruge metoden Dot and Dab, hvor man placere knytnæve store klumper fliselim på vægen og trykker pladen på plads. Video med Dot and DabLink Lip Hurtighærdende fliselimLink Alfix hurtighærdende fliselim (den brugte jeg) Vi prøver igen, i morgen --
LDS Tip Automatisk tip Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her