Kommentarer til projekt: Korrespondance i køkken og bryggers

Her samles kommentarer til projektet: Korrespondance i køkken og bryggers

Kommentarer vises både her og på projektet.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afbryderen på billede 1 er i hvert fald ikke forbunden i nogen form for korrespondance.
Billede 1: (hvid, hvid) (grøn)
Hvid er fase og grøn er nok mellemledningen op til lampen. Der skal som minimum bruges en ledning mere. Er der en med muffe i dåsen?

Billede 2: (gul) (grøn) (hvid)

Kan du skrive hvad farverne er på de to andre? Det vil være fint, hvis du også åbner lampestederne og også skriver farverne der. 

Billede 1 er ikke en korrespondanceafbryder. De resterende afbrydere ser ud til at være korrespondanceafbrydere.
Kan du ikke tage billeder af lampestederne set fra bagsiden, så det er muligt at se ledningsfarverne.
Du skal også oplyse om, hvilken farve ledningen monteret i klemmen mærket P eller L i korrespondanceafbryderne.
Det ser ud til at nogle af afbryderne er af fabrikat NES. De fås ikke mere, men kan med lidt snilde repareres ved at skille dem ad og pudse kontakterne med en glasfiberbørst. Giv kuglen i kontakten en miniidråbe olie.
NES afbryderne kan udskiftes med LK afbrydere af samme type. Regn med en pris på 400 kr. pr styk.
Rammerne kan gøres fast ved at banke kløerne fast i gerigtet og sømme dem fast med nogle tynde stifter.

fase
Køkken: 
Billede 1: 
Der går to hvide ledninger i P. Jeg har forsøgt at skrabe på dem, da det ligner at den grønne ledning er malet hvid, men de forbliver hvide. 
Billede 2: 
Gul ledning går i P. 

Bagside af lampested 1 - Se billede af samme navn - kan desværre ikke få et bedre billede: 
to gule ledninger i M1 
tre sorte i N 

Bryggers: 
Billede 3: 
Grøn ledning går i P. 
Billede 4 - OBS RETTELSE. Det er kun afbryderen markeret med rød, som "driller". Se nyt billede.: 
Jeg kan ikke få den længere ud og tør ikke tage ledninger ud af afbryderen i frygt for at jeg ikke kan få dem ind igen. :(

Bagside af lampested 2:
1 Rød i M1 
3 sorte i N

Hjælper ovenstående? 
Køkken:
Billede 1: (P:hvid, hvid) (grøn)
Billede 2: (P:gul) (grøn) (hvid)
Lampe køkken: (M1: gul, gul) (N: sort, sort, sort)

Det er som nævnt ikke forbundet i korrespondance. Mit bedste, bud at det var type A, hvor der er brugt hvid som den ene mellemledning (den anden grøn). Korrespondanceafbryder er blevet udskifte med en almindelig afbryder, og hvid er sat sammen med den anden hvid, som er fasen.
Følgende burde kunne bruges. Jeg ved ikke om den passer lige i hullet til en NES, eller om der skal lidt tilpasning til.
https://www.lavprisel.dk/lk-smal-minitangent-afbryder-med-korrespondance-lysegraa-53062

Bryggers:
Når vi ikke ved hvilke farver der brugt, er det ikke rigtigt muligt at sige noget.

S. Fabrin er inde på at afbryderne er slidte. Hvis du tænder lyset et sted, kan du så slukke og tænder der, uden problemer, altså så længe du ikke rør den anden. Hvis den stadig er ustabil, kan afbryderen være slidt. Hvis den virker hver gang, så længe den anden ikke bliver rørt, er det nok fejl i forbindelse.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også