Isolere gammel træ dør/port.

Hej med jer

Vi har en dobbelt garage og et værksted hvor døren der til er en gammel træ dør. De er selvfølgelig ikke tætte som det er nu. Især garagen har jeg givet lidt op på, da der i forvejen er uisoleret beton gulv også.
Men værkstedet har en noget højere sokkel og nyere vinduer. Så det er tydeligt at her holdes varmen bedre inde. Jeg har desuden værktøj etc som godt kunne bruge noget mere varme.
Jeg vil gerne få isoleret værkstedet så godt jeg kan. Både loft og vægge. Derefter sætte en varmepumpe ind. 
Men den helt store synder virker stadig som døren der til. Den er ligesom den på billedet. Bare lidt mindre.
Hvordan isolerer og tætner jeg bedst den for vind og vejr? Kan det lade sig gøre?
Og kan jeg også gøre det på døren her til garagen? Ville det gøre en forskel?

På forhånd tak. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan ikke se det er muligt at isolere den nuværende port på en fornuftig måde. Den skal være meget mere vindtæt og have noget mere isolering end hvad brædderne giver.
Så du tænker den skal skiftes helt ud hvis det skal kunne lade sig gøre? :) 
Du kan lave en ramme rundt i kanten af porten, som passer ind i lysningen, og så isolere med eks 50 mm flamingo, og så en plade på til at dække flamingoen. Brug evt en tynd flamingo der passer mellem "revlerne" på porten inden du isolere hele fladen.

Jeg lavede en port på samme måde, dog helt fra bunden det fungere perfekt,

Vi prøver igen, i morgen --
Det ser spændende ud!
Må jeg spørge hvad du brugte som kant rund om? 
Lokkeduen skrev den 30-10-2025 14:13:48

Det ser spændende ud!
Må jeg spørge hvad du brugte som kant rund om? 

Nu byggede jeg jo portene fra bunden af, så jeg lavede en ramme af 20x40 mm metal profilrør, for at få en stabil ramme, og noget solidt at skrue hængslerne fast i.

I dit tilfælde ville jeg bruge nogle trykimprægnerede lægter eller lignende, til at lave en ramme.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Du kan også sætte et bræt i bunden så der er et anslag til døren + tætningslister hele vejen rundt i falsen. Behøves ikke være mere end ca 2cm.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for hjælpen 😁
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis