Park solar

Vores PARK SOLAR parkeringsskive har ikke skiftet til vintertid. Jeg må pået eller andet tidspunkt have trykt på (pil op) knappen. Uanset hvad jeg stiller uret på! Vender den efter 30 sekunder tilbage til sommertid.
Jeg kan ikke greje, hvad jeg skal  gøre for at få den til at aktivere skift til sommer/vintertid igen.
Der er et lille hul på bagsiden af skiven. Kan man mon resætte her?
Med venlig hilsen - Ingeborg ​

Når lysten driver værket
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Står der ikke hvordan man sætter den til at automatisk at skifte mellem sommer/vintertid?
Elles så prøv at følg proceduren for at deaktivere, måske den så springer over i auto.. 

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svaret, men der står kun det jeg har kopieret fra manualen.  Jeg er bange for at jeg har deaktiveret. Alt hvad jeg har prøvet hidtil får tiden til at springe frem til + 1 time.
Ingeborg

Når lysten driver værket
Samatech.dk har givet løsningen på problemet. Jeg citerer deres svar på min forespørgsel:
“Prøv at gøre følgende for at indstille uret igen med alle data:
Tryk på knappen i midten i 5 sekunder. 
Timetallet begynder at blinke. Brug pil op/ned for at indstille timetidspunkt. Når det rigtige tidspunkt er fundet, trykkes på midterste knap for at bekræfte. 
Indstil minutter på samme måde samt Indstil år, måned og dato efter samme fremgangsmåde. Bemærk rækkefølgen. 
Kontroller til sidst at markøren (på fronten af p-skiven) efter 20 sekunder sætter sig til først kommende kvarter.
For god ordensskyld kan du finde manualen på dette link:
Park Solar - FS38 “
Nu er uret klar igen, men jeg skal have fat i nye klæbepuder.
Ingeborg

Når lysten driver værket
Klæbepuderne kan købes hos T Hansen.

Tak for svaret. Hvis jeg skal  have klæbepuderne sendt, koster de over 100 kr. faktisk 1/4 af urets købspris. Jeg har masser af dobbeltklæbende bånd i 2 og 5 mm bredde. Kan jeg selv fikse noget eller er der noget specielt, f. Eks magnetisk ved klæbepuderne?
Ingeborg

Når lysten driver værket
Annonce
Tror ikke der er noget specielt med klæbepuderne, så andet må også kunne bruges. Da jeg skulle genmontere, føltes klæbepuderne ikke tørre, så jeg prøvede blot at sætte p-skiven på plads med de overrevne klæbepuder. Pressede p-skiven mod ruden, og den har endnu ikke sluppet sit greb. En lille klat lim kan sikkert også få samlet klæbepuderne igen.

Søren O
Nu er min naivitet på banen igen: er det vibrationerne fra motoren der aktiverer P uret?

Når lysten driver værket
Det er de bevægelser som bilen laver. Start, opbremsning, huller i vejen osv. som holder P skiven "væk" når man så stopper stiller P tidspunkt efter de regler der er, altså frem til nærmeste kvarter.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svaret. Hvis man ikke er nysgerrig efter at vide hvordan tingene fungererer, bliver man ikke klogere. 👍🏻🤷🏻‍♀️ så betyder det også at jeg selv kan fikse “hæfteskiver”. Ikke fordi jeg også er nærig, men skal køre langt efter originale.

Når lysten driver værket
Supporten oplyste at min model 38 slet ikke kan deaktivere sommer/vinter. Jeg må derfor have lavet en datofejl første gang jeg satte p-skiven i gang. Derfor har den ikke skiftet.
Nu fungerer alt.

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis