Fugt tegn på ydrevægge - skal jeg være bekymret?

Hej igen igen, 

Jeg har købt et 70`er hus og har fået alt det gamle hessian tapet ned. 

I et af værelserne som ligger i hjørnet af huset med 2 ydrevæggen lader det til at der er fugt-tegn / skader. 
Skal jeg være bekymret for det? Hvordan kan dette udbedres? Er der nogen som har erfaring med udbedring af dette? 

På forhånd tak for svar. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du bør finde årsagen, hvordan ser det ud udenfor, er der et utæt tagnedløb eller kan regnvandet ikke komme væk fra muren?
Hvis der ikke er hulmursisoleret kan det også være derfor, især hvis man ikke får luftet ud dagligt..

Vi prøver igen, i morgen --
Hessian tapet! Det er nok næsten lige så gammelt som huset. Det kan være en gammel skade. Hvis der ikke er andre tegn på fugtighed, ville jeg blot forsætte med renoveringsarbejdet. Selvfølgelig skal du holde øje med området fremover.  
Og hvis du ikke finder en konkret årsag, og fixer den, så lad være med at placere møbler tættere end 5-10 cm fra væggene.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ja, det er meget tænkeligt at problemet er kommet engang, hvor der har stået et varmeisolerende møbel på indersiden op ad væggen.

Møbler op ad en væg, kan i nogle tilfælde give de samme problemer, som hvis man isolerer indvendigt. Dugpunktet kommer indenfor den fugtbremsende pudsede væg. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis