Wedi 610 klæbe- og tætningsmiddel

Jeg leder efter et billigere alternativ til lim Wedi 610 klæbe- og tætningsmiddel til til limning af samlinger af wedi vådrumsplader.
 helst noget der kan købes i en fysisk butik
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alternativet ville være en anden smp (ms) fuge og lim. Med de samme egenskaber. Fugthærdende, neutralhærdende, opløsningsmiddelfri, høj vedhæftning på xps og en nogenlunde elasticitet.

Systemgodkendelse for Wedis funktion i vådrum vil ved andet produkt frafalde. Bare er opmærksomhedspunkt.

Hvis det er til brug som tætning imellem mekanisk fastgjorte plader, kan alternativer være helt fine tænker jeg.

Hvis det er som lim/sammenføjning i udvendige hjørner og som konstruktivt element ville jeg være påpasselig med at erstatte deres 610 med andet.

Umiddelbart er bedste billigere alternativ:
Tec7 - normal

Og klart billigste er jem og fix mærke: stabile ms- fuge “all in one” til kr. 58,50
- Men denne mangler dokumentation for de krav der stilles. Men indenholdsmæssig nogenlunde som de dyrere alternativer.

Mvh. 

Meninger som er velbegrundet og altid med forbehold
Det er et typisk problem, når man skal montere et produkt, der sælges som et system. De tilhørende materialer er ofte dyre. Hvis man vil være sikker på at opnå producentens specifikationer, skal man bruge deres produkter. En del af betalingen er altså for tryghed i produktes virkemåde.

Man kan købe Wedi 610 samme i 600 ml og spare 50 kr i forhold til to almindelige partroner. Men hvis man ikke har værktøjet, skal der en del til, før det kan betale sig.

https://netbyggemarked.dk/wedi-610-klaebe-taetningsmiddel-600-ml

Spørgsmålet er, om dette systemprodukt rent faktisk er unikt, eller om det bare er markedsføring?
Hvis det er et vådrum, skal du nok bruge den fra wedi, for at det er en godkendt løsning.
Jeg har lige købt Tec7 her til 95 kr pr patron ​LINK Tec7​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Det handler ikke om markedsføring. Men om systemgodkendelser.

Tec7s produkt er sikkert langt hen ad vejen lige så godt. Men ikke godkendt af Wedi.

Så spørgsmålet er nærmere om du har brug for systemgodkendelsen fra Wedi (mk 7.32/1688)

Hvis du påfører anden membran for din våde zone er systemgodkendelsen for wedipladen underordnet.

Mvh. 

Meninger som er velbegrundet og altid med forbehold
Annonce
Hvis du påfører anden membran for din våde zone er systemgodkendelsen for wedipladen underordnet.

der vil være en ekstra membran i den våde zone

Hvis det er et vådrum, skal du nok bruge den fra wedi, for at det er en godkendt løsning.
Jeg har lige købt Tec7 her til 95 kr pr patron LINK Tec7

Her er den til 86 kr.

https://www.lavprisvaerktoej.dk/tec7-x-seal-fugemasse-hvid-310-ml-50572?gad_source=1&gad_campaignid=20875040302&gbraid=0AAAAAoPa4wv7giswz2PEKJTo_c-pO05Bh&gclid=Cj0KCQjw9obIBhCAARIsAGHm1mTLefj77K-6K7JLn7rRmq6j7Nj1ABfQKFuQ67UMLIr2ZWsdWH4-AnYaAv3mEALw_wcB#product-description
witiaw skrev den 29-10-2025 10:22:00

Hvis det er et vådrum, skal du nok bruge den fra wedi, for at det er en godkendt løsning.
Jeg har lige købt Tec7 her til 95 kr pr patron LINK Tec7

Her er den til 86 kr.

https://www.lavprisvaerktoej.dk/tec7-x-seal-fugemasse-hvid-310-ml-50572?gad_source=1&gad_campaignid=20875040302&gbraid=0AAAAAoPa4wv7giswz2PEKJTo_c-pO05Bh&gclid=Cj0KCQjw9obIBhCAARIsAGHm1mTLefj77K-6K7JLn7rRmq6j7Nj1ABfQKFuQ67UMLIr2ZWsdWH4-AnYaAv3mEALw_wcB#product-description

Det er x-seal den er billigere, butikken jeg linkede til tager 85 kr for den. link    

Vi prøver igen, i morgen --

det er x-seal den er billigere, butikken jeg linkede til tager 85 kr for den. link    

butikken jeg linkede til tager 86 kr for den. men hvis du kobe 3 stk prisen er 77   

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis