Overmalbar spartling af lakeret træ udendørs

Hej.
Jeg er ved at bygge en garage. Næsten alt er genbrugsmaterialer, også den ene side som vender mod vest, hvor den vil blive udsat for stærk vind og vejr.
Den er lavet af gamle brunlakerede gulvbrædder med fér og not. Nok ret gamle med stadig godt solide.
Den er næsten helt banket op, og enkelte steder er der lidt mellemrum pga brædderne af og til er lidt smallere end de burde være, 1-3 mm.
Jeg kunne godt tænke mig at spartle det lidt inden jeg maler det. Ikke så meget for udseendet, men for at vandet slet ikke kan trænge ind, efter det er malet.
Hvad kan anbefales af spartel materiale, er lidt i tvivl om hvor meget der kommer til at gå til, det er en ca 16-18 m² væg.
Pris er ikke uvæsentlig, men det skal jo også holde.
Mvh
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge byggefuge, den er beregnet til udendørs og kan overmales, men ideelt bør den kun binde i siderne og ikke i bunden af rillerne. Eks som denne her, kender ikke kvaliteten men den er rimelig billig.. link

Nu er det meste sat op, men resten kan du jo sortere i bredder, så du ikke får mellemrummene, men bank dem nu ikke for tæt sammen hvis brædderene er knastørre.

Vi prøver igen, i morgen --
ikke for at tage modet fra dig
men brug af gamle træ der har været så gennemtøret kan du aldrig holde fugtfrie nok på den måde 
de holder max 2-3 år , så er de rådnet op , uanset hvor godt du maler dem
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også