Trådløs dørklokke?

Ifm nyt indgangsparti, skal jeg have ny dørklokke.

Overvejer en trådløs, men tidligere var de ret ustabile.
Det skal IKKE være med camera, da jeg så rigelig er dækket i forvejen.

Er de nye ringklokker noget værd,- eller er det spild af tid?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har købt en kinetic dørklokke, da jeg havde brug for en klokke med 2 modtagere. 1 til stue og 1 til første sal.
Jeg har tidligere brugt dem med batterier, men når det ikke er så tit klokkerne bliver tjekket, ja så kan man ikke være sikker på at batterierne virker  
Med den kinetic sætter man modtageren i en stikkontakt, og trykket ved døren laver strøm nok, når der bliver trykket på knappen at der ikke skal bruges batterier, og dermed virker systemet.
Søg selv på nettet, der findes en bunke forskellige udgaver   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg er enig i at en dørklokke uden batteri i knap og klokke på 230V er vejen frem. Jeg har dog ingen erfaringer med dem, og ved ikke hvilke mærker man skal gå efter. Trykknappen er normalt mere kluntet end dem med batteri.

Skal det være en type med batteri, har jeg gode erfaringer med Honeywell. De er mega stabile og giver aldrig fejlalarmer. Slet ikke som tidligeres tiders skrammel. Men batterier skal man helst undgå, hvis der er en pålidelig løsning uden.
Jeg har valgt en helt anden løsning:  

... Resten klarer inspektøren helt uden fejlalarmer, ustabil forbindelser og andet skrammel. Inspektøren er den mest effektive trådløse forbindelse der kan opdrives nord for Alperne.  

Jeg har mit ringetryk koblet til min videoovervågning (NVR) som så sender en notifikation til mit ur/telefon og oven i købet tænder mit TV på kanal 9 hvor jeg så kan se hvem som står ved døren. Overkill? ja bestemt, det var osse bare fordi jeg ku'.
I Copps butikker og i BIlka har de versioner som Pinkhenrik beskriver. Mener mærket var Elworks. De koster ikke ret meget og klarer let 10m og 2 mure i min erfaring. Ja selve trykket fylder lidt mere. Men ingen batteriskift - der er smart.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis