Ny VAG flipnøgle med 3 knapper

Min flipnøgle til min Seat Altea 2013, er super slidt ved låseknappen. Den fjernbetjente centrallås fungerer, men jeg skal virkelig trykke hårdt ned for at få forbindelse, og mærker ikke den her bløde fornemmelse, der ender med et klik. Knappen til at låse op er lidt mindre slidt, og knappen til bagagerummet fejler intet.

Jeg kan se, at der er et hav af uoriginale nøgler, hvor man blot kan flytte indmaden fra sin nøgle over i, og dermed få en "ny" nøgle, men oftest siger de, at man så skal få skåret en ny nøgle i det nye blad. Andre viser, hvordan man kan flytte det gamle blad med over, men måske skal noget tilpasses...

Mit spørgsmål er: Har nogle direkte erfaring med hvilken eftermarkedsnøgle, der er bedst at købe, så jeg igen kan få knapper på min nøgle, der bare spiller? (Når jeg altså ikke vil bruge flere tusinde kroner på en OE nøgle hos VAG).
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har skiftet huset til en ældre Peugeot nøgle, det virkede fint. Jeg har også prøvet at flytte selve nøglen fra en ødelagt Suzuki nøgle. Det duede slet ikke. Chip/tag til startspærre var indstøbt i nøglehuset, så bilen kunne ikke startes med den nye nøgle. Hvis du ikke vil tage chancen, skal du altså finde nogen, der har erfaring, med lige netop din nøgletype. Den er sikkert brugt i flere årgange og måske også i andre bilmærker.  
Erfaring med uoriginal nøgle har jeg ikke, men du skal huske på at der er en chip i nøglen som "snakker" med spolen til startspærren i tændingslåsen. Så hvis du beslutter dig for en ny nøgle, skal du lige have i hukommelsen det med Chippen, der så vidt jeg ved er af glas.

fase
S. Fabrin skrev den 27-10-2025 11:40:16

Erfaring med uoriginal nøgle har jeg ikke, men du skal huske på at der er en chip i nøglen som "snakker" med spolen til startspærren i tændingslåsen. Så hvis du beslutter dig for en ny nøgle, skal du lige have i hukommelsen det med Chippen, der så vidt jeg ved er af glas.

På VW's nøgler (og min SEAT), der sidder chippen i den printplade, som man flytter over i den nye nøgle. Det er i sig selv ikke problemet. Der findes dog flere forskellige nøglehuse jeg kan købe, og derfor er jeg ude efter om nogle kan anbefale hvilken en af dem, som jeg skal købe :)

Hvis der er flere der laver det, er der nok ikke nogen problemer i det. Køb blot en af dem, eller fra dem der giver den bedste dokumentation. Hvis de bruger tid på ordentlig dokumentation, har de nok også brugt tid på et ordentligt produkt.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis