Hvilken bore/skruemaskine?

Kære LDS'ere,

Jeg er lige flyttet i en gammel ejerlejlighed, og jeg vil gerne kunne opbygge en samling af værktøj, jeg kan bruge til at lave projekter i lejligheden. Jeg leder i første omgang efter en bore/skrue-maskine, som jeg tænker er af ordentlig kvalitet og som kan bruges til det meste.

Lejligheden har ​bærende murstensvægge, ​skillevægge lavet af træbrædder og puds. Derudover har ​jeg en ​dørblanding ​som er udført med en fibergipsplade.

Mine spørgsmål er:
  1. Hvad slags udstyr bør jeg starte ud med? Er det nok at starte med en kombineret bore/skrue-maskine, eller bør man have værktøj separat til at bore og skrue? Kan man starte ud med noget?
  2. Jeg er frisk på at købe noget af ordentlig kvalitet. Fx DeWalt, Makita, Milwaukee eller lignende. Jeg har bare ikke rigtigt forstand på, hvad jeg skal lede efter og hvilket system jeg gerne vil låse mig ind i.
  3. Bør maskinen også have slagfunktion?

Michael S.-O.
Kære LDS'ere, Jeg er lige flyttet i en gammel... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har meget (også dyrt) værktøj, inkl. flere bore-/skruemaskiner, men DETTE SÆT er efterhånden blevet min absolutte favorit.
Min lejlighed minder om din, og denne lille maskine, kan komme til overalt, og klarer samtlige opgaver uden besvær.
Brug lidt penge på kvalitetsbits, bor og især murbor, så er du godt hjulpet mange år frem i tiden.
Fandt lige DENNE VIDEO

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Jeg har 3 grønne Bosch, fordelt på hjem og sommerhus. Den nyeste er en børste-løs, med stålborepatron, slag og mange kræfter. Den er også tung og kompakt. Til de fleste opgaver fortrækker jeg at bruge en af de simple. De er lettere og jeg synes at de ligger bedre i hånden. Af samme grund bruger jeg normalt mine små batterier (op til 2,5Ah) til boremaskiner. Mine større batterier er dobbelt højde og næsten dobbelt vægt.  
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også