Geringssav: Bosch "GCM 8 SJL" eller "GCM 80" eller BD BES710 ?

Jeg er på udkig efter en geringssav til tilpasning af fodpaneler, indfatninger, lister. Har hér i forummet set flere anbefalinger af Bosch GCM 8 SJL (kan fås for ca 2800 kr hos Dorch Danola).
En anden var glad for BD BES710 (ca 1400 kr hos 10-4 og 1800 i Bauhaus).
Men jeg så at Bosch har modellen GCM 80 (ca 2000 kr i Bauhaus), umiddelbart en ældre model, men ellers meget lig GCM 8 SJL. Alle tre har udtræk.
Jeg har totalt amatør så min sav skal helst være nem at indstille og bruge.  
Modellen fra BD kan sikkert dække mine behov, men jeg har varmere følelser for Bosch (ja, ikke rationelt!). Er der noget der taler imod Bosch GCM 80 eller er 8 SJL de 800 kr ekstra værd?
Eller skal jeg styre mig og tage den noget billigere fra BD? 
Jeg er på udkig efter en geringssav til tilpasning... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nå, jeg har forvirret mig selv, og nok skrevet noget forkert her. Jeg har prøvet at finde de korrekte tal frem, og såvidt jeg kan se, har de disse skærebredder (v 90 grader):
Dewalt DWS774: 25 cm
Bosch GCM 80: 27 cm
Så tror begge vil dække mit behov, så er det bare at vælge …
Viggo_L skrev den 28-10-2025 22:16:10

Nå, jeg har forvirret mig selv, og nok skrevet noget forkert her. Jeg har prøvet at finde de korrekte tal frem, og såvidt jeg kan se, har de disse skærebredder (v 90 grader):
Dewalt DWS774: 25 cm
Bosch GCM 80: 27 cm
Så tror begge vil dække mit behov, så er det bare at vælge …

Dewalten er uden udtræk..

Bosch er med udtræk, som jeg kan finde frem til.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har set et par vidoer med DWS773 0g 774, udtrækket er “gemt” inde i korpus. Når den trækkes imod brugeren, for at lave bredere snit, kommer udtrækket til syne. Det er ihvertfald min fortolkning. 
Viggo_L skrev den 28-10-2025 23:45:44

Jeg har set et par vidoer med DWS773 0g 774, udtrækket er “gemt” inde i korpus. Når den trækkes imod brugeren, for at lave bredere snit, kommer udtrækket til syne. Det er ihvertfald min fortolkning. 

Ja det havde jeg ikke luret, men ret smart med et udtræk, der ikke går bagud..

Så sådan en Dewalt lyder som et rigtigt godt valg..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis