Inspektionslem til væghængt toilet

Halløj.

Vil sådan en inspektionslem være fyldestgørende ift adgang til ballofix kobling bag væghængt toilet?

https://inspektionsluger.dk/shop/112-inspektionslem-m-push/669-inspektionslem-15x15-cm-push---aquatrend/

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det burde være ok, med den rigtige placering..

Skal på et tidspunkt i gang med at installerer et væghængt toilet, regner med at lave en "løs" topplade i træ, så ville jeg kunne få adgang til tilslutningshanen.  

(nogle cisterne skal man kunne tilgå ovenfra for at kunne servicere den med nye pakninger ol. Har dog købt en Grohe som skulle kunne serviceres,når man fjerner betjeningspanelet)

Vi prøver igen, i morgen --
Det normale er at bruge rør i rør helt op til tilslutningen så er der ikke behov for en lem
Hej igen.

Jeg bliver nød til at bruge en kobling fra det eksisterende tilløb fra det gamle toilet (som er ved gulvet), ellers vel jeg også have “nøjes” med en løs topplade. Sådan som jeg har forstået lovgivningen skal alle steder med samlinger være tilgængelige?
Er din gamle installation ​med pex rør i rør ​kan du fjerne væg dåsen og trække et nyt pex rør i.
johnm skrev den 26-10-2025 14:26:32

Er din gamle installation med pex rør i rør kan du fjerne væg dåsen og trække et nyt pex rør i.

Man skal jo stadig kunne komme til koblingsdåsen, hvis den sidder inde i kassen med cisternen.

Annonce
Som jeg skrev fjernes vægdåsen
johnm skrev den 26-10-2025 14:34:20

Som jeg skrev fjernes vægdåsen

Så skal hanen jo alligevel være uden for kassen, hvilket jo nok ikke er optimalt.hvis den skal være tilgængelig,  

Hanen sidder inde i cisternen og tilgås via skylleknap panel 
Der følger normal en hane med cisternen. Denne passer til at sidde inde i cisterne, så der er ikke brug for inspektions lem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er vel brug for en inspektionslem hvis vi taler om en samling (hvor toiletvandet kobles på eksisterende vandtilførsel)?. Jeg er udemærket godt klar over hvor hanen sidder, men toilet skal jo have vand fra et sted…
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis