Skifte induktionsplade

Hej Lav-det-selv
Jeg har oprettet en profil, for at høre nogle af jer mere erfarne gør det selv folk, om jeg selv kan skifte min induktionsplade og evt. også om man skal være særlig opmærksom på hvilken model man skal købe.

Jeg har vedhæftet billede af nuværende model og installationen. Installationen er både til ovn og kogeplade.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal være opmærksom på målene i hullet til indbygning af den ny plade, så du får en kogeplade, der passer i hullet eller er større, så du kan lave hullet, så det passer til den ny kogeplade.
Tilslutningen laver du ved at tage ledninger af den gamle og montere i den ny forbundet som 2 Faser, nul (den blå) og gulgrøn (jord). Er du i tvivl, vender du tilbage med et billede af tilslutningsdiagrammet på den ny kogeplade.

fase
Jeg har købt in induktionskogeplade brugt, hvor det ser sådan her ud? Skal jeg bare gøre det magen til med den gamle ledning?

På forhånd tak ☺️ 
Du skal se på monteringen i den gamle kogeplade. Den er sikkert monteret med en lus mellem de to klemmer mærket N. Lusen mellem de to klemmer L1 og L2 fjernes og faserne monteres i de to klemmer på samme måde som i den gamle kogeplade. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis