Hej LDS,
Jeg håber på jeres hjælp til et lidt pludseligt trappeprojekt. Jeg har døjet med vand i kælderen på dage, hvor regnen står ind på døren og trappen grundet vinden, og det var tydeligt at flere fliser på trappen var helt skruk og at der var stor revner i fugen. Under fliserne fandt jeg tydelig tegn på at vand har stået, betonen var nogle steder porøs (se billeder) Fliserne er kommet væk og jeg vil nu i gang med at bygge op igen og sørge for, der er lukket én gang for alle. Men jeg er i tvivl om fremgangsmåde og de rette produkter? Som billederne viser er der et skelet i beton, som virker til at kunne genbruges. Der er en del skævhed og skal nok rettes op og hæves lidt i niveau, da de nye klinker nok næppe bliver helt så høje og laves korrekt fald, måske en 2-3 cm nogle steder.
Så 1) kan dette gøres i Alm. Beton, eller skal der noget andet til så tynd lagtykkelse? 2) jeg tænkte at bruge Alfix 2k til at vandtætne, da jeg alligevel er ved det punkt i mit badeværelsesprojekt og kommer til at have noget overskydende. De skriver, det kan bruges ude. Eller er det bedre med noget vandtæt sokkelpuds, som man også kan bygge op i? 3) Er der et fugeprodukt som er godt at bruge til at vandtætne mellem Alu-skinnen under døren og den nye flise?
På forhånd tak!
Vh. Joachim