Skifte ydre glas i vindue - glarmester spørgsmål

Hej, 

Jeg har termovinduer med dobbeltglas fra 2010 (tidligere ejer). På to vinduer er det yderste glas frostet. Det ønsker jeg udskiftet til klart glas.

Er det blot en glarmester, som man skal have fat i?
Vil termoruden efterfølgende være af ligeså høj kvalitet som fra fabrikken af?
Dvs. kan man være sikker på, at han sætter samme glas/styrke i som det oprindelige? 

Vi har en knægt som spiller masse fodbold i haven, og selvom hans tunge bolde rammer vinderne med høj fart, så er de endnu ikke gået i stykker. Styrken skal derfor gerne være det samme.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan en glarmester ikke lave da der ikke er atmosfærisk luft mellem glassene.
Termoruden skal skiftes til en ny.

Selvbygger med stort S. 
Man bestiller en ny rude på korrekte mål (interglas el lign webshop) det er ikke rigtigt teknisk muligt eller rentabelt at udskifte et enkelt lag i eksisterende ruder. Ift styrke skal yderste lag ssv være hærdet glas hvis ikke drengens skills udvikler sig 😉

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

#Superdiy. 
Tak for svar. Ok, men går ud fra, at det er glarmesteren som så skifter ruden og står for rigtig køb af rude?
Eller er det en anden håndværker man tager fat i? Tømrer? Vinduesrammen er træ.

#BOFH
Tak for svar og uddybelse. Kan se at der er virkelige mange valg når man køber ny termorude, så får glarmesteren til at bestille de rigtige (går ud fra at det er Glarmester jeg skal have fat i og ikke en anden håndværker)
Jeg aner ikke om de eksisterende er hærdet, lydisoleret, mål og så videre - jeg kommer blot til at købe det forkerte.
Jeg må så sige at sidst jeg havde behovet til en gammel værkstedsdør bestilte jeg ved en glarmester. Ca samme pris pga dyr fragt ved webshops. Blev desværre skuffet over kvaliteten af ruden.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis