Dosering med skumlanse monteret

Hvordan er doseringen? Eller blandingsforhold når man bruge skumforsats på sin højtryksfætter?

Jeg har ingen steder kunne finde svar på det, er 10% er det 6% nogen der ved det, og nej, jeg har ikke doseringsmulighed, ud over at fylde beholder op, og sætte på lansen.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken højtryksrenser og skumlanse er der tale om ???

Jeg købte for nogle år siden en Nilfisk skumlanse, for at give taget en algebehandling, den virkede ret dårligt og man havde ingen anelse om dosseringen, så den blev hurtig solgt igen.

Nu bruger jeg en 60 liters dunk og blander i den, så suger højtryksrenseren direkte fra dunken, det fungere perfekt.

De professionelle tagrensefirmaer, jeg har set, blander også vand og algemiddel i en beholder, som de så suger fra. 

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar.
Men, selv om højtryksrenseren suger direkte fra en dunk, kommer der jo vand med fra renseren,, og hvad er blandingsforholdet så?
Det har jeg aldrig kunne finde ud af :-)

Det er meget forskelligt fra skumlanse til skumlanse. En måde at finde ud af det på, er ved at fylde flasken med 1L vand og derefter sprøjte ned i en spand med mål, tøm skumlansen helt. Derefter ved du hvor mange liter der kommer pr liter i skumlansen og kan derefter beregne procenten. I mit tilfælde kom der 16L pr 1L skumlanse, det giver 1:15 eller ca 6,3%
SimonLom18 skrev den 23-10-2025 22:48:04

Det er meget forskelligt fra skumlanse til skumlanse. En måde at finde ud af det på, er ved at fylde flasken med 1L vand og derefter sprøjte ned i en spand med mål, tøm skumlansen helt. Derefter ved du hvor mange liter der kommer pr liter i skumlansen og kan derefter beregne procenten. I mit tilfælde kom der 16L pr 1L skumlanse, det giver 1:15 eller ca 6,3%

Dét er en lavpraktisk, anvendelig løsning på et reelt problem 👌👍

Siger mange tak,- jeg havde selv gættet på noget 6-10% så det er nok i det område.
Godt udtænkt Simon L.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis