Havemur-udskiftning af 1. ødelagt tagsten hr.Bensen 25 23-10-2025 15:53 På min havemur, har jeg 1 tagsten der er knækket.Hvordan hulen udskifter jeg den, uden at ødelægge de øvrige? Se gerne billeder. 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
BOFH 3908 8600 24-10-2025 21:16 Ser ud til at sidde godt fast.Ville tage diamantklinge på vinkelsliber og skære så tæt på stenen til venstre som muligt. Hvis der er mørtel/beton i falsen mod stenen til højre skæres der langs denne også. Herefter kan den beskadigede sten borthugges eller skæres/slibes væk.Den nye sten skal tilskæres så den passer mod snittet til venstre, underlaget skal slibes til en nogenlunde ren og plan flade og lime den nye sten ned med fliselim eller tagstensklæber.NB! Fugerne i muren ser ikke ud til at have det for godt!/BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
S. Fabrin 19647 4400 24-10-2025 23:50 Skær først stenen væk så tæt på den intakte og fjern noget mørtel, så du kan få resten ud. Sæt en ny tagsten i og fyld i evt. fra den side, vi ikke kan se. Der er fugen sikkert større. fase