Ophæng af lampe i kip

Jeg skal hænge 2 lamper op over mit spisebord, men de skal hænges lige hvor der er akustikplader lavet af skum. Der er ikke gips bag pladerne, de går direkte i isoleringen (har boret igennem) så jeg er lidt på bar bund. Hvordan kan man hænge 2 lamper her uden at pille akustikpladerne af?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke en hvidmalet bjælke / reglar der sider netop i midten.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jo, hvid bjælke i midten, men hvad er løsningen på at hænge 2 lamper op? De skal jo hænge på hver sin side og i skummet. Der er for meget hældning på loftet til at der kan monteres skinne på bjælken
Jeg spørger fordi overskriften siger "2 lamper i kip" og i teksten står ophæng i skumplader, som jo er ved siden af kip. 
Men never mind nu er det præciseret.
Hvis du ikke kan finde forskalling bag skum eller det ikke passer, så må der jo laves noget alternativt. 
Det kunne være et pænt høvlet bræt ned fra kipbjælken og så med en rundstok igennem. Det hele malet hvidt. 
ELER sætte 2 kroge/el hæng  i kanten af kipbjælke og så lade ledninger gå igennem en rundstok et stykke nede så det holder afstanden. 
Jeg kan ikke se andre løsninger end at det må gå ud fra kipbjælke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også