Udendørs bruser.

Hej,

Vi er i gang med at lave en udendørsbruser, og i den forbindelse kunne jeg godt bruge et på gode råd.
Vi har kun koldt vand tilgængeligt og det skal være frost sikkert, og har kigget på forskellige vandvarmere, og hælder mest til EL. 
Planen er at bygge et isoleret skab hvor det hele er i, som man så åbner når det skal bruges. Vi har kigget på denne https://www.vvs-eksperten.dk/varme-og-klima-varmtvandsbeholder-gennemstromningsvandvarmer-el-aqua-rapid-gennemstromningsvandvarmer-18kw-87-lmin-345145418#specifications
Tilslutningsrørerne har jeg tænkt på at sætte en EL varmer streng på, som også kan trækkes med i i kassen.

Hvad siger i?

På forhånd tak. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver nok de dyreste bade du nogen sinde har taget. 
Du skal sikkert have trukket ny kabel ind ude fra vejen, ny eltavle med 35 A sikrings gruppe, betale mere tilslutnings afgift osv. Du har sikkert 25 A  sikringer ude ved vejen, som nu kan trække dit behov. Den ønskede vandvarmer tager 26 A så det skal næsten fordobles. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar. Jeg tror vi prøver med en gas version.
Du kunne jo også hente det varme vand inde fra huset, ved at bruge en dobbelt frostfri vandhane, som er selvtømmende.

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan godt bruge el, men en gennemstrømningsvandvarmer er ikke sagen. Hvis du vil bruge el, skal du have en lille varmtvandsbeholder. Du vil være nød til at tømme den for vand om vinteren. Det vil også gælde for en gas vandvarmer. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis