Forslag til forbedringer på vindfang/entre/tilbygning

Hej allesammen

Vi har købt dette smukke hus, men som desværre har denne hvide tilbygning (entre) som slet ikke passer ind i resten af huset. 

Vi mangler lidt nogle gode ideer til at få den til at passe bedre ind i huset som helhed. Langsigtet skal den nok laves om, da den ikke er isoleret og noget af træet er ved at rådne. Til denne tid håber jeg på at få den muret, så den passer med huset.

Er der nogen som har nogle andre ideer, sådan at den passer bedre til huset. Gerne fornuftige renoveringer som ikke kræver at den bliver revet ned. Eventuelt noget facadebeklædning? Skifte ruder?

​Mange tak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med de begrænsninger, mal lortet.
Der er noget omkring vinduerne som ikke matcher resten af huset, det samme gælder døren med "rombe" vinduet. Det er nok en bekostelig affære at skifte vinduer og dør, giver ikke rigtigt mening at gøre det i en konstruktion du har planer om at rive ned...

Tror jeg ville leve med det indtil jeg havde tid og penge til at skifte det hele ud
Det der skær mest i mine øjne, er at tilbygningen ikke går helt ned til jorden. Det liger en overbygget terrasse. 
Enig, måske man midltertidigt kunne "forlænge" beklædningen ned til jorden?
Mon ikke en gang maling i en grå farve vil hjælpe, indtil du finder en mere permanent løsning.
Et lille tip: Inden du evt. ombygger, så tjek lige at tidligere ejer oprindeligt har fået byggetilladelse til "vindfanget".
En anden LDS'er fik problemer, da han ville ombygge førstesalen hvilket krævede byggetilladelse. Problemet var, at det ikke længere tæller som et vindfang, når det er lukket af på den måde. Så anser kommunen det som en tilbygning og kan give lidt udfordringer, hvis man allerede er på grænsen af bebyggelsesprocenten.

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også