Hvordan fører jeg sikkert et par netværkskabler igennem hullet hvor mit fibernet kommer ind?

Hej med jer! 
Jeg har besluttet at sætte et 2 kameraer op udenfor. De skal forbindes med et netværkskabel som de også får strømmen fra (PoE). Jeg har tænkt lidt over hvordan jeg får netværkskabler ud på ydersiden af huset og er kommet frem til at det kunne være smart at føre det igennem det hul der allerede er lavet til fiber. Det er nemlig også i det rum min router står. Jeg er dog lidt nervøs for bare at bore tæt ved fiberkablet med et murbor med risiko for at ødelægge et eller andet. Har i nogle fifs? Er det en dårlig idé i det hele taget? 

På ydersiden sidder der noget fugemasseagtigt rundt om kablet. Ved I hvad det kunne være? Hullet ser stort nok ud på ydersiden hvis jeg bare fjerner fugemassen (og sætter noget nyt når kablerne er ført).
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er dårlig ide. Taget langt murbor og bor et nyt hul i fugen ved siden af fiberen. Sørg for at bore skråt væk fra det orange rør så du ikke ødelægger det.

Selvbygger med stort S. 
Hvis hullet til fiberen er stort nok til de ny kabler fjerner du bare tætningen på ydersiden og trækker kablerne. Bagefter lukker du hullet med silikone.
Du kan også vælge at bore et nyt hul og trække dine kabler igennem det. Hvis hullet til fiberen er boret vinkelret på muren, er det nemt at bore et hul ved siden af.

fase
Du har ikke overvejet et batteridrevet wifi kamera? Så er man fri for kabler. Kan efterhånden fåes med meget lang batteritid, og hvis der er mulighed for det, kan mange også fåes med et lille solcellepanel, så man slipper for at tænke på opladning.
Jeg har haft sådan et kamera kørende i godt 3 mdr nu, og batteri er 100% opladet.
Hvis man vil oplade manuelt kan det køre i 200 dage, før det skal genoplades.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis