Armatur i væggen på en ydervæg? (badeværelse)

Hej alle.

Jeg kigger på en renovering af et gæstetoilet, hvor jeg har overvejet modernisering med væghængt toilet og evt. at flytte vandhanen ved vasken op på væggen - det ser så fancy ud.

Men jeg er kommet lidt i tvivl ift. udsathed for frosne eller sprængte vandrør - vasken sidder nemlig mod en ydermur. Pt. starter rørene imellem inderplade (OBS) og ydermuren (mursten) som ses på billedet af underskabet ved vasken. Her bliver de fisket ind i rummet nok 40-50 cm over gulvet - havde overvejet bare at forlænge dem videre op og isolere i hulrummet mellem ydermur og indervæg.

Nogen der har erfaring eller indsigter til at sige, om det vil være noget døj eller okay? Nogen fif/overvejelser?

På forhånd tak.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ydermur og indermur er normalt adskilt af isolering. så ingen problemer med frost. Vasken sidder allerede på en ydermur også kaldet bagmuren. Men du støder på et andet problem, hvis du bare forlænger røret til vandhanen, idet du laver en ulovlig skjult samling i muren.

fase
Tak for svar, Fabrin.

Jeg regner med at involvere en vvs'er, når det kommer til det faktiske arbejde men gør mig nogle tanker inden jeg kommer så langt i projektet.

Ift. ulovlig skjult samling, er det så noget, hvor det vil ende med at skulle have hele gulvet op for at kunne lave det ordentligt? Eller er det ikke til at sige ud fra nuværende?

Om en loddet samling på kobberrør betegnes som en ulovlig samling, får du VVS'eren til at afgøre.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis