Gamle halogen soots

Jeg har nogle ledninger hængende i loftet fra nogle gamle (ca. 30 år)10 til 20 Watts halogenspots Jeg kan ikke komme til transformator eller strømforsyning på loftet. Jeg har brug for at vide om der eksisterer nogle LED spots jeg kan bruge. Hullerne er 55 mm. 

Jenner

Jeg har nogle ledninger hængende i loftet fra... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er G4 pærer, kan du få nogle LED, der passer. Men der to ting du skal være opmærksom på. Du må prøve dig frem om, de virker med din transformer. Det næste du skal være opmærksom på, er at du ikke kan få en lysstyrke som ved 10 eller 20 watt halogen pærer. Det er nærmere som 5 watt halogen. Hvis du vil have mere styrke, skal der større spots i.

Billedet viser en G4 ​halogen pære. Der er 4 mm mellem benene. 

Hvis det er traditionelle loftspots, hvor pæren skal lodret op i fatningen, er der ingen af de to der passer. Den flade er til typer hvor fatning og pære sidder vandret. Det er typisk for spots under overskabe. Nummer to er betydeligt bredere end en halogen pære og kan næppe komme op i spottet.  
GodeVen skrev den 19-10-2025 20:38:12

Hvis det er traditionelle loftspots, hvor pæren skal lodret op i fatningen, er der ingen af de to der passer. Den flade er til typer hvor fatning og pære sidder vandret. Det er typisk for spots under overskabe. Nummer to er betydeligt bredere end en halogen pære og kan næppe komme op i spottet.  

Fungerer fint der steder jeg har sat g4 spots op i lodret.Det var spots fra 2009/2012 i nedsænket loft

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis