kondens i mit skur

Jeg byggede et isoleret skur under sommeren, og nu begynder jeg så at finde ud af om det er bygge korrekt.

Her til morgen kom jeg derud, og så der var en begragtelig mægde kondens på min dør. Den vindue, og nøglehullet. Det er også tydeligt at der før har løbet kondensvand ud af nøglehullet, og lavet nogle skjoller på døren. Se billeder.

Jeg ser dog ingen tegn af kondens andre steder, og alt virker umiddelbart tørt. Vinduet er også kondensfrit.

Jeg har et lille udsug, men ikke noget dedikeret indtag af luft. Vinduet har en lille luftkanal og der blæser da luft ud når jeg tænder for min ventilator, så jeg antog det var godt nok.

Mit spørgsmål er: Har jeg et problem?

Jeg er som sådan ikke super sart omkring døren, men jeg ville være ked af hvis mit værktøj i skuret var udsat og begynder at ruste op.

Hvis jeg har et problem, hvad skal jeg så gør? mere udluftning? affugter?

Det undrer mig som sådan ikke at der kommer kondens på døren da den jo ikke er isoleret på nogen måde, men er det ok? eller er det bare et symptom på et større problem?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad har du af gulv, og er der fugtspærre i gulvet.

Jeg har et lille skur i forbindelse med min carport, der er isoleret med 200 mm i loft og  vægge, gulvet er beton med 275mm flamingo, samt fugtspærre.
Jeg har ingen udluftning og døjer ikke med fugt, har en metal drejebænk og fræser og ingen antydning af rust på det blanke metal.
Jeg har loft over skuret med gitterspær og ca 25 gr hældning måske det også gavner?

Vi prøver igen, i morgen --
Umiddelbart tror jeg blot, at din dør ikke er egnet som yderdør. Nøglehullet er et relativt stor hul i døren. Når den kolde luft blander sig med den varme, vil der komme kondens. Måske kan du nøjes med at blænde hullet af indvendigt. Det ligner også at ruden er et-lags, så skal der ikke ret meget temperaturforskel mellem ude og inde, før der kommer kondens. 
Er det en enkeltlags rude i døren (?) giver det god mening med kondens, en selvstændig rude isolerer ca nul = når udendørs temp falder vil den varmere indvendige luft kondensere på ruden.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis