Mister batterier deres power?

Jeg skal ved juletid have gang i rigtig mange LED kertelys med hver 2 stk AA batterier og mange små fyrfadslys med knapcellebatterier 2032. Ca. 100 stk ialt, så jeg vil gerne sætte batterier i nu.
Kan jeg gøre det uden at de mister kraft?
Der sidder jo normalt en lille plastsnip som skal trækkes ud i nye enheder for at skabe forbindelse.
Hvorfor blokerer man forbindelsen på den måde i nye lys? For sikkerheds skyld indtil lyskilderne skal bruges ? For at forhindre at de tændes ved uheld ?
( hvis man ikke stiller dumme spørgsmål bliver man ikke klogere 🤷🏻‍♀️)
Med venlig hilsen - Ingeborg

Når lysten driver værket
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Strimlen skal blive i indtil lyset eller andet skal bruges for at batteriet ikke bruges og dermed aflades.

fase
Der er typisk en plaststrimmel, hvis produktet bruger strøm i standby mode. Hvis der er en off knap på lysene kan du fjerne plaststrimlen. 
Hvis det du sætter batterierne i har en fysisk tænd og sluk knap. Så mister ed ikek enerni -ud over at blive afladt af sig selv med tiden. Men her er knapcellebatterier (lihitum) ikke så slemme. Genopladelige NIMH batterier aflder sig selv meget hurtigere.

Han produtket sådan en elektroniske knap hvor de rikek fysiske fjernes en forbindelse når du tænd slukker. Fx cykellygter hvor man kan hodle knappen inde for at skifte mellem at blinke osv - så vil elektroniskken i dimsen langsom aflade batterier også.

ÅS hvis lysen har sådan en knap man trykker/glider til siden - dvs en fysisk sluk af forbindelsen - så burde de ikke miste ret meget power når de er knapceller. AA elelr AAA batterier burde også kunen holde et par år og stadig være som friske.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Et eksempel på litium batteri lange levetid , jeg har lige skiftet batteriet i min bilnøgle som jeg har brugt dagligt i 12 år ,
men så¨kunne det ikke mere  ca 15000+ klik blev det til *************

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Tak for svaret. Jeg går ud fra at batteriet i bilnøglen kun er aktivt i det øjeblik motoren tændes…… og ikke  mere ? ( Jeg har ikke kørekort men en god chauffør)😂

Når lysten driver værket
Annonce
Alle nævnte lys tændes og slukkes med fjernbetjening eller ved at betjene on/of knappen.
Ingeborg

Når lysten driver værket
Batteriet i bilnøglen bruges til låse og låse dørene i bilen. De buges ikke ved start af bilen, men der sidder en chip, der bruges til at bekræfte startspærren i, at det er den rigtige nøgle og dermed forhåbentlig ejeren, der starter bilen.
Hvis lysene betjenes med en fjernbetjening, må være aktivt godt nok "tomgang".

fase
Tak for svaret S.Fabrin. Så blev jeg så meget klogere. Det eneste jeg kan ved vores Scenic er at låse døre op og i. ……… men jeg har da “kørekort” til sejlbåd, som vi desværre ikke har mere. 😢

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis