Jeg er ved at installere gulvvarme i kælderen med en shunt med 6 kredse. Jeg har købt et anlæg på dba der hedder Megatherm Magneta. Jeg bøvler lidt med 2 telestater (aktuatorer). De er ubrugt og virkede sådan set meget godt når jeg skulle teste at jeg styre de forskellige kredse. Man kan slå de enkelte kredse til og fra manuelt i styringen uden at jeg har tilsluttet de trådløse rumtermostater (hvilket er praktisk til test), og kredsene blev varme og kolde som jeg ønskede. Desværre virker den ene desværre ikke mere til badeværelset uden at jeg helt har forstået hvorfor. jeg flyttede en af de andre aktuatorer over på badeværelseskredsen og så fungerede det igen et stykke tid, men nu efter kort tid virker den heller ikke. De åbner bare ikke selvom det røde signal i styringen lyser for den pågældende kreds. Der sker intet selvom jeg slår dem til og fra manuelt i styringen, og giver dem masser af tid til at reagere. Det er som om de har sat sig fast. De kan næppe være slidt op da de kun har været tilsluttet i kort tid. Jeg har på fornemmelsen at jeg smadrer telestaterne ved at jeg gør et eller andet forkert. Min mistanke er at det er sket når jeg slukker på elkontakten til anlægget mens aktuatorerne er åbne, men jeg er ikke sikker på om det kan være grunden. Dem der stadig virker var nemlig ikke åbne da jeg slukkede på kontakten, og virker stadig Hvis nogen kan hjælpe mig til ikke at smadre flere telestater vil jeg blive glad, (hvis det er det jeg gør) eller måske hjælpe mig til at få gang i de to der ikke reagerer vil jeg blive endnu mere glad 😁