Hej LDS,
Jeg er midt i badeværelsesprojektet løbet ind i et problem med Weber Gulvafretning (Grov), som jeg har brugt til at fylde rillespor i betongulvet til gulvvarmeslangerne op med, efter slangerne var lagt i. Jeg har fulgt anvisningerne - om end måske blandet den en anelse tykkere, da jeg ikke ønskede den selvnivellerende effekt til fulde. Webers primer var brugt inden. Lagtykkelsen er mellem 1-5 cm. Det er nu 7 dage siden, og jeg kan konstatere, at overfladen i spartellaget er meget porøst, så jeg kan skrabe det løs med en negl. Jeg kan komme ca. 5 mm ned i overfladen, og så bliver den ofte meget hård (som jeg forventede, den skulle være over alt). Der har selvfølgelig ikke været varme i slangerne, vinduet har stået let på klem i rummet, det er et badeværelse på ca. 3 m2 med let opvarmet kælder under, så jeg vil gætte på, der har været 12-15 grader temmelig jævnt derinde.
Jeg tænker, jeg kan kradse det løse af med en stålbørste rimelig let, da det blot er i sporene. Men da jeg også tænkte at bruge produktet til at lave faldet i brusenichen og derefter Webers selvnivellerende spartelmasse til sidst til at ilægge armeringsnet og finspartle gulvet inden vådrumsmembranen, ønsker jeg selvfølgelig ikke, det skal gentage sig. Kan nogen svare mig på, hvad der kan være gået galt? Og det er vel ikke muligt at binde den porøse overflade med mere af primeren inden næste lag? Jeg overvejer stærkt at aflevere sækkene igen og bytte til en fliseklæb og lave fald samt net i det - det har jeg trods alt erfaring med at bruge. Men det var da sjovere, hvis jeg kunne lykkedes med produkterne, som er beregnet til det.
På forhånd tak,
Joachim