Gulvavretning - porøs overflade

Hej LDS,

Jeg er midt i badeværelsesprojektet løbet ind i et problem med Weber Gulvafretning (Grov), som jeg har brugt til at fylde rillespor i betongulvet til gulvvarmeslangerne op med, efter slangerne var lagt i. Jeg har fulgt anvisningerne - om end måske blandet den en anelse tykkere, da jeg ikke ønskede den selvnivellerende effekt til fulde. Webers primer var brugt inden. Lagtykkelsen er mellem 1-5 cm. Det er nu 7 dage siden, og jeg kan konstatere, at overfladen i spartellaget er meget porøst, så jeg kan skrabe det løs med en negl. Jeg kan komme ca. 5 mm ned i overfladen, og så bliver den ofte meget hård (som jeg forventede, den skulle være over alt). Der har selvfølgelig ikke været varme i slangerne, vinduet har stået let på klem i rummet, det er et badeværelse på ca. 3 m2 med let opvarmet kælder under, så jeg vil gætte på, der har været 12-15 grader temmelig jævnt derinde.

Jeg tænker, jeg kan kradse det løse af med en stålbørste rimelig let, da det blot er i sporene. Men da jeg også tænkte at bruge produktet til at lave faldet i brusenichen og derefter Webers selvnivellerende spartelmasse til sidst til at ilægge armeringsnet og finspartle gulvet inden vådrumsmembranen, ønsker jeg selvfølgelig ikke, det skal gentage sig. Kan nogen svare mig på, hvad der kan være gået galt? Og det er vel ikke muligt at binde den porøse overflade med mere af primeren inden næste lag? Jeg overvejer stærkt at aflevere sækkene igen og bytte til en fliseklæb og lave fald samt net i det - det har jeg trods alt erfaring med at bruge. Men det var da sjovere, hvis jeg kunne lykkedes med produkterne, som er beregnet til det.

På forhånd tak,
Joachim
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Beste bud er luftbobler der ikke er blevet punkteret. Der hvor laget er tykt tager de længere tid om at stige op.
Du skal følge blandingsvejledningen. For lidt vand gør det sværere for luftbobler at stige til overfladen og falde korrekt til, for meget vand og spartlen bliver for svag. Mens du pisker skal du prøve at undgå og få trukket luft ind i det og du skal lade det stå et minuts penge inden du lægger det ud. De sidste bobler punkteres med pigrulle mens du arbejder det lidt frem og tilbage - kan dog godt være svært i tykke lag.

Det porøse fjerner du. Din opbygning af fald kræver nogle forberedte ledere at trække massen på indtil det stivner og så plejer det også at fungere. En 'rapid' udgave plejer at være bedst til opbygning af fald. Alternativt lave det i nogen etaper.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH har identificeret problemet: Du har ikke fulgt Webers anvisning.
Tak for svarene. Det giver mening med luftbobler især, da jeg piskede den ret meget igennem, og sammenlagt med den lidt tykkere blanding. Jeg må prøve at gøre som du foreslår og anskaffe en pigrulle 😊
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også