Hejsa,
Jeg har skruet nogle almindelige 80x160 senge op på væggen, i håbet om at kunne udnytte gulvpladsen lidt bedre. Værelset er kun 3,5 x 2,2m, og derfor kunne jeg anbringe sengene i forlængelse af hinanden, skrue dem fast med karmskruer igennem bundremmen, og lave en overgang imellem sengene, for at understøtte dem i samlingen. Ligeledes laver jeg også en stolpe til gulv, i midten modsat væggen, så sengene er understøttet i alle hjørner.
Efter lidt indledende tests med ungerne, viser det sig at forreste bundrem på begge senge, giver sig lidt ved belastning(6årig der hopper i sengen). Ikke noget der nogensinde ville brække noget, men nok til at fruen får dårlige nerver.
Jeg tænker den nemmeste måde er at stive hele fronten af med noget spærtræ. Problemet er blot at karmen til indgangsdøren kun tillader en tykkelse på 34-35mm.
Forudsat at jeg kan få specialfremstillet et sådan stykke træ, hvor højt vil i sige at det stykke spærtræ skal være? Det bliver skruet fast til bundremmen i hele spændet, dog ikke i væggen.