Hvilken type afbryder?

Hej allesammen :)

Jeg er ved at skifte stikkontakter her hjemme (hus fra 1980), og har allerede skiftet en del afdem uden problemer. Nu er jeg så støt på et lille problem. jeg har købt fuga 1 pol afbrydere. men de afbrydere jeg skal skifte nu har en del forskellige ledninger som jeg ikke ved hvor høre til! Skal jeg købe en anden type afbrydrere med plads til alle ledningerne? Hvad er de andre ledninger til?
Håber der en nogen der kan forklare mig det :)
Mvh Thomas

Mvh Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På de enpolede afbrydere monterer du ledningerne i P i klemmen pil ind. og den/de andre i pil ud.
Det er noget andet med afbryderen på dit billede tre. Det er en korrespondanceafbryder. Der monterer du ledningen i klemmen P (grå) i den ny afbryder i klemmen med rød pil ind. De andre monteres i klemmerne med pil ud. De der monteret sammen, skal også monteres sammen i den ny afbryder.

fase
Tak for svar Fabin :) så køber jeg en korrespondanceafbryder. Men som vist på billedet er der 3 steder som ledningerne går ind, men på de ny er der jo kun 2 steder (ind og ud), skal jeg bare tage dem der sidder i sammeside ovenfor P og sætte sammen med ned i P? 

Mvh Thomas
Når du får købt en korrespondanceafbryder, vil du se, at der tre tilslutninger, og så passer pengene. En rød pil ind og to sorte pile ud.

fase
Ja okay det kan jeg godt se nu :) tak for svar.

Mvh Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis