TOMTOM GO BASIC

Hej.
Måske forkert kategori? Min TOMTOM GO afløser en TOMTOM xl model.
Jeg har ikke brugt den i længere tid, så  jeg har opdateret kortene. Alt fungerer. Jeg har også valgt Skandinavien kortet, dansk sprog og Danmark.
Det irriterer mig at min rute er spækket med ikoner for el-opladning og andre IP ikoner som jeg ikke har brug for.
Jeg vil fjerne disse ikoner - men ved ikke hvor menupunktet findes.
Er der nogen der kan hjælpe?
Ps. ….. at bruge Google maps på mobiltelefonen er ingen mulighed.🤷🏻‍♀️

Når lysten driver værket
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ChatGPT skriver:

kan man ændre symbolerne eller helt fjerne dem fra skærmen med en TOMTOM GO
ChatGPT said:
Det kommer lidt an på hvilken model af TOMTOM GO du har (fx GO Basic, GO Essential, GO Premium, GO Discover, GO Camper osv.), men jeg kan forklare det generelt:🧭 Generelt om symboler på skærmenTOMTOM GO-enheder viser typisk symboler for fx:Din position (pilen eller bilen midt på kortet)POI’er (Points of Interest) som tankstationer, restauranter osv.TrafikinformationRutevejledning (pile, linjer, vejskilte osv.)🔧 Ændring eller fjernelse af symbolerEget køretøjssymbol (din markør på kortet)Gå til Indstillinger → Udseende → KøretøjssymbolHer kan du vælge et andet ikon (fx pil, bil, lastbil) eller nogle gange vælge standardpil (den enkleste).Det er ikke muligt helt at fjerne køretøjssymbolet, men du kan vælge et neutralt symbol.POI-symboler på kortetGå til Indstillinger → Kortvisning → Vis på kortet → Interessepunkter (POI’er)Her kan du slå visningen fra for bestemte kategorier eller helt deaktivere POI-symboler.Ruteoplysninger / trafikikonerUnder Indstillinger → Kortvisning → Vis på kortet kan du ofte slå fra visningen af trafik, vejarbejde osv.På nogle nyere modeller (fx GO Discover) kan du også slå trafiklag fra via hurtigmenuen på kortet.Hurtigmenu-symboler (på kanten af skærmen)Du kan tilpasse hurtigmenuen under Indstillinger → Hurtigmenu.Der kan du fjerne de symboler, du ikke vil have på skærmen (fx “Lyd fra”, “Find parkeringsplads” osv.).

Mange tak for svaret. Chat GTP skal,også i dette tilfælde tages med et gran salt 🤷🏻‍♀️. I svaret er der ikke et entydigt svar på det jeg spørger om - desværre.
Med venlig hilsen - Ingeborg ​

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis