Afkorte rør

Hej. 
Jeg har nogle installationsrør/elektrikerrør og flexrør (se billeder), der går igennem en etageadskillelse begge rør fører hhv netværkskabel eller fiberkabel. Jeg vil gerne føre et ekstra kabel igennem, men det kræver at jeg kan dele røret. 

Er det muligt at skære installationsrøret eller flexrøret over, UDEN risiko for at beskadige kablet inden i røret? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil tro du kan bruge en rørskærer til kobberrør hvis du vil være sikker
Nedstrygerklinge. Skær forsigtigt fra en side til du er igennem flexrørvæg. Drej 30 grader af gangen og gentag til røret er skåret over. Dit kabel indeni vil flytte sig så længe der er plads nok.
Lav dit eget "Inderrør" af et stykke foldet blik. Så er kablet beskyttet og du kan skære/save som du vil.
Aludåser duer ikke men en jerndåse fra en eller anden fødevare er ideel.

Hvid hullet på rørene skal laves et stykke inde på røret, kan du save et par hak, så du er gennem ydersiden af røret, med en tre- fire cm. afstand. Derefter tager du din bidetang og klipper på langs ad røret og bukker stumperne ud til siden.
Dit billede viser enden af det korrugerede rør, så hvorfor skubber du ikke bare kablet i fra enden i stedet for den omtalte øvelse.

fase
Tak for jeres svar. 
Jeg kan godt se, at billederne er misvisende - de var blot tænkt som eksempler på de rør jeg har. På den ene etage er der ikke nogen åbning i rørene, hvorfor jeg har brug for at få lavet en adgang i dem. Fx ved at fjerne et stykke på 2-3cm 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis