Farveforskel på døre, vægge og andet træværk - hvad gør I andre?

Hej LDS, 

Jeg maler vægge og træværk i farven S0500-N, som jeg synes er en meget flot hvid farve. Jeg har nu købt invendige døre fra Swedoor, som bruger en markant anderledes hvid (mere gullig). 

Jeg synes, at det ser lidt underligt ud med gerigter, fodlister, vinduer etc. i en helt hvid S0500-N og så en mere ullig dør i farven NCS S0502-Y. 

Jeg har snakket med forhandleren om hvad jeg kan gøre. De mener dog, at jeg overtænker, da normale mennesker bare bruger den standard Swedoor farve. 

Derfor er jeg interesseret i at høre hvad I andre har gjort?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ser du har 2 løsninger.
1. Køb andre døre der er malet i den rigtige farve du vil have. Alternativt mal dem selv.
2. Som en vis politiker sagde: Lev med det. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Okay, tak for det. Jeg har bare svært ved at finde døre i andre farver. Der virker som om at Swedoor har monopol på det markedet. 

Men de kan selvfølgelig male dem for mig mod en merpris. 
Du kan jo male gerigterne i den gulere farve? Umiddelbart er det det der er gjort i mit hus.
Jeg må indrømme jeg ikke har set farveforskellen inden denne post.
Her ses forskellen mindre da der (i mit hus) er glansforskel på træmalingen og vægmalingen. 
PinkHenrik skrev den 15-10-2025 12:34:48

Jeg ser du har 2 løsninger.
1. Køb andre døre der er malet i den rigtige farve du vil have. Alternativt mal dem selv.
2. Som en vis politiker sagde: Lev med det. 

Der er 3 løsninger:-)

Nr. 3 mal dine vægge og karme i 9010 i stedet, så er de samme farve som dørene.

Selvbygger med stort S. 
swayde skrev den 15-10-2025 13:19:33

Du kan jo male gerigterne i den gulere farve? Umiddelbart er det det der er gjort i mit hus.
Her ses forskellen mindre da der (i mit hus) er glansforskel på træmalingen og vægmalingen. 

Men har du så også malet dine fodlister i denne gule farve? Jeg har stuk, fodlister, vinduer som er malet i den hvidere ikke gule farve. 

Annonce
swedoor kan godt fåes fra fabrikken i både Ral 9010 og S0500-N, du har så blot valgt at købe deres standard farve som er NCS S0502-Y, jeg kalder den for nikotinhvid..... 
mfrost skrev den 16-10-2025 09:32:35

swedoor kan godt fåes fra fabrikken i både Ral 9010 og S0500-N, du har så blot valgt at købe deres standard farve som er NCS S0502-Y, jeg kalder den for nikotinhvid..... 

Vi har Swedoor i S0500-n synes det matcher meget godt med vægfarven i samme kulør, fodpaneler og geregter har jeg købt i jem og fix syned ogsp de passer ganske fint..

Vi prøver igen, i morgen --
Det letteste er selv at male dine nye døre i samme nuance som væggene. Med de nye malinger kan du overmale stort set alt.
Tbuilder skrev den 16-10-2025 08:50:21

swayde skrev den 15-10-2025 13:19:33

Men har du så også malet dine fodlister i denne gule farve? Jeg har stuk, fodlister, vinduer som er malet i den hvidere ikke gule farve. 

Vi har kun fodlister, og de er i samme farve, det var sådan da vi overtog huset. 

Jeg kan godt forstå du ikke har lyst til at male resten om
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også