forbinde bil radio til forstærker via filtre

Hej Herinde

Jeg har været igang med at hjælpe eks konen med at montere et stereo anlæg i hende gamle Land Rover.

Systemet består af en to kanal radio, kanalerne er Højre og venstre side.

Radioen har jeg tilsluttet et rca kabel med en splitter til forstærkerens 4 indgange.

Nu kommer mit spørgsmål, fra forstærkerens 8 udgange (4 stk bagerste højtalere og 4 stk. forreste højtalere, skal jeg forbinde til to filtre som hver især har en input + og minus og udgange + og minus til Woofer og + og minus til tweeter.

Hvordan forbinder jeg udgangen fra forstærkeren til filtrene?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Igen

Er der virkeligt ikke nogen med et godt råd, eller mangler i yderligere oplysninger?
Hans02 skrev den 15-10-2025 06:33:53

Hej Igen

Er der virkeligt ikke nogen med et godt råd, eller mangler i yderligere oplysninger?

Måske kunne et par billeder og navnet på forstærkeren hjælpe. Det er jo ikke mange oplysninger, du har givet.

fase
Kommer her sorry!
Nå men jeg havde tænkt mig at brokoble udgangene fra forstærkeren til ​hver passive crossover filter som jeg derefter forbinder til de respektive højtalere. Er det sikkert at gøre det?
Er det ingen der kan hjælpe en aldre mand. Suk. 
Annonce
Jeg har ikke rigtigt kunne finde noget dokumentation på din forstærker, men ud fra de lettere slørede billeder, lader det til, at man kan brokoble front og rear hver især, og så drive et sæt højtalere.
Så du skal ganske rigtigt forbinde hver af de brokoblede kanaler til indgangen på dit passive filter, og her fra videre til diskant og bas/mellemtone.

Aldrig gå ned på udstyr!

Tusind tak for hjælpen til trods for uklare billeder. Have en god lørdag til alle. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis