Profilloft, clips eller dykkere?

Godaften

Jeg tænker at udskifte nogle gamle og ødelagte pin up plader med et profilloft (som tilstødende rum). Jeg så dog lige i montagevejledningen at man kan montere profilbrædderne usynligt med clips, i stedet for dykkere. 
Jeg kan bare ikke lige finde de hersens clips..
Kan I? Jeg kan næsten kun finde Wallmans ​clips til profiler.. men synes umiddelbart de lader til at være for ​tynde? 

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan også lave det med usynlig sømning hvis du skyder det op med dykkere eller klammer, skydes på skrå midt på fer, not på næste bræt dækker hovedet.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak🙂
Det står bare således i montagevejledningen:
Fastgørelse skal altid 
ske i bunden af ”grøften”…i fersiden. Panelerne må ikke monteres i notsiden eller forsøges monteret ”fordækt” på anden måde, f.eks. yderligt i 
feren. Såfremt skjult montering ønskes, er eneste mulighed at anvende panelclips, hvilket kan anbefales ved montering af hvidmalede paneler.

Derfor tænkte jeg det gav mening at finde clips.. 🙂
De eneste jeg kan finde er disse: ​Clips kan de bruges?​​​

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ved godt at Frøslev har den passus i deres guide - Stark har det f.ex ikke (de sælger også en variant til skjult sømning i not) - det ændrer ikke ved at der er rigtigt mange lofter der er sat op på den måde rundt omkring, de fleste sidder der nok stadig - prøv evt at søge nogle gamle tråde frem på emnet, har været oppe at vende mange gange.
Har til dato aldrig hørt om nogen der bruger clips til opsætning af profilloft, det er noget man bruger til de helt tynde mdf-paneler.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du kan ikke se dykkere ned fra når først "musikken spiller" Den med klammer midt på feren er meget normal, men du må ikke komme for langt frem da den så generer næste bræt der skal sættes op 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis