gummilister til ekstra vinduer ?

Hvor kan man finde nye gummilister til sit skib, jeg skal have sat et par ekstra vinduer i styrehuset agten ud ??

Samtidig skal jeg også have monteret nye gummi/paklister rundt kanten i de eksisterende oplukkelige vinduer ??

sidder nogen med en bred viden omkring købet af disse, er jeg meget taknemmelig.

Ginetten.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver ikke noget om, hvilke mærke de oplukkelige vinduer er af.
Her er nogle addresser du kan prøve:
www.ertec.dk (De fremstiller oplukkelige vinduer.)
www.aag.dk (Aalborg gummivarefabrik, de fremstiller bla. gummilister til mange formål.)
Endelig kan du jo prøve bådudstyrsforretningerne, der kan du ihvertfald få alm. gummilister til indfældede vinduer.

C.D.Jensen
Selve gummilisterne skal være til alm apteringsvinduer dvs ikke oplukkelige vinduer ! de eksisterende er alm gummilister med en hvid stribe i midten nærmest plastic aktig hvid stribe. !

Men de oplukkelige ved jeg ikke hvilken mærke er, de er monteret i en Ejvind 25 og er af ældre dato, jeg kan ikke se noget navn på dem, men der skal jeg bare bruge en pakliste som presses ind i et spor for at sidde fast. Ret meget mere kan jeg næsten ikke fortælle dig i skrivende stund.

Mvh. Ginetten.
Hej

Du kan få listerne hos enhver glarmester der sætter bilruder i. Der skal både købes selve listen og låseliste. Du skal bruge noget specialværktøj (kan købes i alle bådshops) til at isætte den låseliste du beskriver som den plastic agtige. Jeg er selv gået igang med vores båd og det er noget værre lort, så jeg søger selv mere info, da jeg ikke kan undgå at listerne gaber i de hjørner hvor den skal bukkes meget skarpt.

Håber du finder ud af det

Wikingboat 21
Har selv skiftet gummilister på en Wiking 21 og de gaber kun til at starte med det retter sig med tiden ! Så der skal bare lidt tålmodighed til !! Held og lykke med det

AA
En wiking 21 - Hurra. Jeg troede at vi var de eneste der ejede en Wiking 21 i Danmark. Har du den stadig?

Vi væbner os med tålmodighed og ser tiden an om de lægger sig ind til vinduet. Hvor lang tid gik der cirka med dine?

Wikingboat 21
Hej gummilistere.
Prøv ved en traktorforhandler, der fandt jeg det jeg skulle bruge og lånte endda værktøjet og fik gode råd , til med til rimelige penge i forhold til bådbutikkerne.
god arbejsdlyst.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis