Jeg bor i en halvgammel lejlighed fra 1920erne. Loftkonstruktionen er,
puds på strå, som sidder hæftet på forskalningsbrædder som er banket på undersiden af nogle tværgående store bjælker. Derefter er der hulrum paa ca 10cm også er der banket forskalningsbrædder på oversiden af de tværgående store bjælker. Jeg ved ikke hver der er over dette lag, men jeg antager der er noget lerargtigt ogsaa overboens gulv.
Der har siddet en stor krog skruet direkte midt i rosetten, den har skruet direkte op i hvertfald de nederste forskalningsbrædder, men den er så lang jeg antager den også har skruet op i det næste lag forskalningsbrædder.
Problemer er nu, at jeg gerne vil have en større lampe op som vejer 13-14 kg. Og krogen har været moslet så meget at den ikke bider længere.
I forbindelse med at der er trukket rør er der ikke lukket helt af men jeg har nogle enkelte 10x10cm huller i pudset hvor jeg kan komme op og pille.
Jeg leder derfor efter en løsning hvor jeg kan sætte en ny krog op som kan bære lampen. Jeg havde til at starte med bare tankt mig at ligge et nyt forskalninsbræt på skrå over rosetten på de eksisterende forskalningsbrædder(så det nybræt dækker over flere brædder) og så bruge en m8 eller m10 indslagsmøtrik. Ville dette være en holdbar løsning eller hvad ville standard løsningen være?
På forhånd tak.