Gulv i sommerhus. Bjælkelag eller let terrændæk med EPS

Hej
Er i gang med en større renovering og tilbygning til mit sommerhus. Min plan er at både tilbygning og den eksistende bygning skal have et gulv som beskrevet i "Træ-fakta 12 - Lette terrændæk" 
  1. Afretning
  2. 200mm EPS
  3. Fugt spærre
  4. Gips (For brand)
  5. Gulv x-finner
  6. Færdig gulv

Efter at have pillet det gamle gulv op er jeg blevet lidt i tvivl. De gamle gulvbjælker fra 1968 er jo meget fine, måske fordi det gamle gulv var med luft under. (Der var blæst flamingo kugler ind som isolering.) Kan man isolerer under og mellem gulvbjælkerne? og hvor skal fugtspærreren så monteres (over eller under bjælker)?

Hvilken løsning ville I vælge? 

Mvh.
Karsten
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gips er unødvendigt i let gulvvarme, gulvkonstruktionen lever fint op til brandkrav kun med gulvspån.

Du har ret ift bjælkernes tilstand, men det er svært at få gulvet tæt mod radon, isoleret ordentligt og få nok ventilation under, uden der går råd i bjælkerne.
Det bøvl er også årsagen til at man er holdt med at bygge med krybekælder og i dag anbefaler at sløjfe dem hvor det er muligt.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også